onsdag den 8. juni 2016

Inde i mig er der et ret sejt menneske, der kommer frem efter 8 timers søvn

En nat uden barn. En nat med 8 timers søvn!

En meget aktiv formiddag. Den ene hånd skiftede sengetøj, den anden vaskede op, med den tredje lavede jeg morgenmad, mens jeg sms’ede med den 4. Vild mortype når alle hænderne bliver frie. Dagen der fulgte, var bare rigtig rar. Smukt selskab et hemmeligt sted.


Der har været så mange svære dage. Jeg klamrer mig til de rare af slagsen, der heldigvis står så skarpt for mig. De bærer mig igennem de knap så gode, sammen med de skønne oplevelser jeg ved, der ligger foran mig. Når det er sværest, i nætterne uden søvn, er det bare så pisse svært at huske, at noget nogensinde kan blive rart igen.

Jeg har ikke et fodfæste i mit liv og min hverdag. Mange ting er sket, og jeg fandt mig selv ladt tilbage uden fundament.

Hvad står jeg på nu? Jeg ved det ikke helt. Jeg kan ikke kigge ned og se hvad der er under mig. Mit gæt er en høj tynd stolpe med et afsæt på ca 7x7 cm. Jeg holder balancen på den ene forfod, og er alt alt alt for let påvirkelig af udefrakommende faktorer. Egentlig både de gode og de dårlige.

Der arbejdes intensivt på at udvide platformen. Forestiller mig, at det er meget praktisk med et fundament, der bærer, både når der skal ligges i fosterstilling, og når der skal danses rundt med lidt for store armbevægelser.

Jeg bygger med alt hvad jeg har i mig, selvom jeg ikke har en skitse at arbejde ud efter. Der er ingen plan for, hvor jeg ender, der er jo mange gode måder, livet kan forme sig på. Jeg står ret skidt lige nu på de 7x7 cm, men jeg er også glad og har lyst til livet og gode ting.

Sengetøjet blev skiftet til reggae med rystende røv. Så plejer tingene egentlig at være ok. Efter en nat med 8 timers søvn!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar