søndag den 29. maj 2016

Den lille Marie

- Mor syng den godnatsang, mormor har sunget for dig. 

Jeg kan høre hendes stemme, der har sunget den sang for mig hundredevis af gange. Min helt egen godnatsang. Det giver en knude i maven. Savnet. Upraktisk at det lige er i den skrøbelige puttestund, det skal komme op. Altså. Der fortsættes med bævende stemme. 

Melodi: Den lille Marie

Den lille Marie ud i kornmarken går
Alle blomster hende højt over hovedet når
Her går jeg og leder, hvor helt hun forsvandt
Hvad skulle jeg dog gøre, hvis jeg aldrig hende fandt

Der står hun del lille smut slår øjnene blå
Vinden tar´i hendes hår der er hvidt som et strå
Hun kan løbe hun kan danse og springe javist
Men ét er sikkert, lille skat, vi finder dig til sidst

Og når dagen den ender, og solen går ned
Så putter vi Marie og dukkerne med
Hun lukker sine øjne og drømmer den strik
Om eventyr der venter, og om dagene der gik

Ingen kommentarer:

Send en kommentar