fredag den 1. april 2016

Om før/efter billeder


Jeg kom til at vise et før/efter billede fra spisekrog for et par dage siden. Har selv hang til den slags artikler, når jeg i ny og næ bladrer et boligmagasin igennem. Men når det kommer til min egen hytte, har jeg det lidt stramt med termen efter. Før/nu billeder kan jeg bedre leve med. Efter er temmelig definitivt. Nogle typer får fikset elinstallationerne til placering af tv, lamper og den slags. Mit hjem er ikke er efter-hjem, det er et nu-hjem! Det tangerer jo bedrag at skrive efter, når næste rokade allerede ligger færdigt på tegnebrættet.



Jeg kan tegne et efter billede med ord, af den plan jeg arbejder efter i skrivende stund. Mere sav-smuldstapet skal væk, københavnerskab sættes op i køkken, hattehylde til sko, nye knager, nye lofts-lamper (nyt loft, da det jeg har truer med at falde ned). Vildeste projekt er at bygge stort entremøbel af krydsfiner på hel væg hvor lockerskab tidligere stod. Møblet er tegnet og jeg stikker hovedet under armen og forsøger selv at bygge det. En ting jeg aldrig har arbejdet med tidligere er træ. Så det er jeg sikkert god til ;) Største udfordring pt er transport til min adresse af relativt stor krydsfinerplade. Men det skal nok løse sig! Siger hende optimisten mens hun smiler og glæder sig.

1 kommentar:

  1. Det lyder spædende - herhjemme har jeg fået forbud mod at bygge noget i træ, det skal min mand nok gøre.

    Jeg glæder mig til at læse mere om hvordan det går med bygningen af møblet :)

    SvarSlet