onsdag den 27. april 2016

Køkkenønsker og helvedesgab




Verdens pæneste elkedel! Det ligner jo næsten en reklame. Men det er da lidt af et vidunder, at der ikke er nogen der tidligere har taget opgaven på sig, og strikket en pæn en af slagsen sammen.


90'er køkkenet lever i bedste velgående på modsatte side, så det nye køkkenskab står stadig lidt alene. Der er såå mange ting, der irriterer mig ved det her køkken. Linierne ved køleskabet. Der er så mange forskellige skæringer mellem overksab/køleskab/bordplade. Bordpladen der i øvrigt ikke hviler på noget! i enden mod køleskabet. Tørretumbleren der ikke kan lukke (fik i set min vejledning på insta til hvordan man fikser den slags?). Glashylderne i midterste overskab. Halleluja, der var en vitrinelåge på, men den blev jeg altså nødt til ikke at se på. Listen under overskabet der nærmest er faldet af. De blå håndtag (som jeg godt nok selv er skyld i). Og så har jeg endda undeladt rodekasserne oven på skabene, da jeg tog billeder. Men det er efterhånden et helvedesgab deroppe. Og to kasser med DVD'er.. Jeg ejer ikke en afspiller, ikke engang en computer med DVD-drev (hordertype). 

Helvedesgabet kan være mange steder. Ofte findes det i mellemrummet mellem to møbler, nede bag sengen, på den der lille flade i entreen, hvor man kan smide sit lort når man kommer hjem. Kort sagt, steder hvor der vokser rod. Køkkenbordet er også et godt bud. Bare lige for at forsvare mig selv en lille bitte smule, er nedenstående billede et resultat af valget om at samle alt rod der ikke havde en plads fra hjemmet, på ét sted. Så der var faktisk temmelig pænt alle andre steder. Jeg lover! 

Billedet blev delt på insta for et par dage siden, da jeg legede med tanken om at køre det hele ned i på gulvet og være den systematiske type (evt helt systematisk køre det hele ned i en sort sæk?). Noget er sket siden, og jeg har nu generobret ca 2 meter bordplads. Det fungerer ok for mig med en samlet rodebunke. Så kan jeg få lov til at lukke øjnene en lille smule i den retning, og dissekere den, når lysten dukker op. 

Overskabene i denne side skal også meget snart væk. Hvad der skal op i stedet, ved jeg endnu ikke helt. Satser på at finde en kombi vaskemaskine/tørretumbler så jeg sparer en undersektion, og så forestiller jeg mig 3 sektioner i denne side med skuffer. Måske noget ikeaindmad med fronter og bordplade fra Reform. Det er i hvert fald den tanke jeg leger med i skrivende stund.




2 kommentarer: