tirsdag den 5. april 2016

Et børneværelse med halvfærdige projekter er ikke kun sjusk






Jeg glæder mig til at gå amok i børneværelsesindretning. Soveværelset blev eksproprieret til fordel for Legomotorvej, men der har i en periode primært været kaos og opbevaringsplads. Drengen har jo været så tilfreds. Han har haft sine ting omkring sig og rigeligt med gulvplads, men jeg glæder mig nu stadig til at kunne lave nogle vilde og sjove ting til ham. Indtil videre har jeg byttet om på seng og sofa, samt flyttet ikeahylderne der stod og blokerede foran mit skab. 

Halvfærdige projekter er ikke kun sjusk. Jeg har gang i projekter i alle rum, og nogle ting kræver en hjælpende hånd, måske ligefrem en håndværker, skal gøres når jeg er alene hjemme uden unge om benet, eller afventer salg af gammelt før der er plads til nyt. Derfor er det praktisk at have mange bolde i luften, så jeg kan gribe den der lige passer. Det er nyt for mig at tænke sådan, som jeg ævlede her. Jeg har plads til inspiration, men ikke til stress.

Jeg har slået mig ned nu. Der skal gøres noget ud af hjemmet, og jeg siger nej tak til lappeløsninger. Når der skal laves noget, skal det være det rigtige. Så før jeg finder den helt rigtige ide/løsning får det lov til at blive og være halvfærdigt, ved mindre jeg lige kan lave en hurtig rokade, som her i børneværelset. Der var det ok med en lille lappeløsning. Jeg afventer salg af lidt forskelligt før jeg kan komme videre, og heldigvis har jeg de resterende kvadratmeter i det lille hjem, jeg kan kaste mig over indtil da. Men det må godt lige se pænt ud imens.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar