lørdag den 16. april 2016

Affaldssortering


Jeg er lidt nazi når det kommer til at sortere mit affald. Synes nogle. Ja ja, jeg vil gerne gøre hvad jeg kan hvor jeg kan, og har en tendens til at tangere en smule idealisme i ny og næ. Men der også en temmelig praktisk ide i at minimere skraldet der ryger i plastikposen under vasken. Når man bor på 3. sal med et barn i hvert fald. Uden skraldeskakt. Jeg ønsker mig en skraldeskakt. Mit liv ville blive 8% bedre udelukkende ved opførslen af en skraldeskakt!


Den type skrald der lugter, eller kommer til at lugte efter et par dage i hvert fald, madaffald primært, det hører hjemme i den almindelige skraldepose. Hvad er fagtermen? Dagrenovation.. Jo mere af alt muligt andet, der også ryger ud den vej, jo hyppigere skal posen skiftes. Jo hyppigere posen skal skiftes, jo flere lugtende poser risikerer at stå suspekte steder og hygge sig. Primært på bagtrappen. Indtil jeg får frie hænder, tid, overskud samt erindring om lugteposen. 

Fidusen ved at lade dåser, glas, papir, pap, hård plast og diverse andre affaldsprodukter med neutral lugt opbevare andre steder, giver god mening i min verden. Det kan ryge videre i systemet, når det lige passer. En gang om ugen eller hver anden tager vi så turen med læsset og hippiemor lærer ungen om affaldssortering. Han har ikke helt fanget, hvorfor der er forskel på glas med og uden pant. Det er også tarveligt!

Poserne til affaldssortering er fra ebay, og koster under de berygtede 80 kr inkl fragt pr stk. Bare vær obs på kun at bestille en ad gangen, eller finde dem hos forskellige sælgere. Det er ikke nok at købe dem hos samme sælger i flere omgangen, jeg har en enkelt gang oplevet, at de så alligevel blev sendt sammen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar