mandag den 1. februar 2016

Børn og døden



Skal vi ringe til mormor

Nej skat, det kan vi ikke. Mormor kan ikke snakke telefon fordi hun er gammel og syg og træt.

Mormor er gammel og syg og træt og sød.


Ja, hun er også sød, og du er sød!

Vi var hos mormor på hobsitalet.

Mormor er gammel og syg og træt, og så kan hun ikke bo hjemme der hvor mormor bor. Så nu bor hun på hospitalet hvor vi har været ude på besøg.

Ja...

Når man er gammel og syg og træt og ikke længere kan bo på hospitalet, så skal man bo oppe på en stjerne.

Der er vand på din kind mor.

Mor er lidt ked af det lige nu skat, og lige om lidt er jeg glad igen. Man bliver altid glad igen! Mormor skal snart bo oppe på stjernen, og mor bliver ked af det, for der kan vi ikke længere besøge mormor.

Du blev lige ked af det. Er du glad igen nu?

Ja skat nu er vi glade

8 kommentarer:

  1. Åhh ha da. 😢😢😢 det er bare det vlrstevivhele verden af miste en forældre.( har mistet min farvog min mor er kronisksyg, så hvor længe vi har hende endnu er uvist) Ved godt din søn er lille, men har du hørt om bogen "hvor går man hen, når man går bort?" ??? Det kunne være at det hvis ikke nu så senere kan give han lidt afklaring. Sender kram og gode tanker.

    SvarSlet
    Svar
    1. den bog har jeg ikke hørt om. det må jeg lige kigge på, hvis der kommer et behov. tak :)

      Slet
    2. Tanker herfra. Og så vil jeg også anbefale bogen Tanja beskriver. De fleste bedemænd har den...

      Slet
  2. Åhh ha da. 😢😢😢 det er bare det vlrstevivhele verden af miste en forældre.( har mistet min farvog min mor er kronisksyg, så hvor længe vi har hende endnu er uvist) Ved godt din søn er lille, men har du hørt om bogen "hvor går man hen, når man går bort?" ??? Det kunne være at det hvis ikke nu så senere kan give han lidt afklaring. Sender kram og gode tanker.

    SvarSlet
  3. Mange tanker til dig Marie....

    SvarSlet
  4. Sender dig så mange tanker og et stort kram!

    SvarSlet
  5. Så enkelt og smukt skrevet, og sagt.. Fik tårer frem i mine øjne. Sender en masse gode tanker din vej!

    SvarSlet
  6. Mange tanker fra en, der mistede sin mor i efteråret. Og savner hende, så det gør ondt helt ind i knoglerne. Men som samtidig også var glad for at have mine unger og deres direkte spørgsmål til at om ikke hive mig ud af sorgen, så til at forholde mig til den på en anden måde. Og man bliver glad igen - det tager bare tid ...

    SvarSlet