lørdag den 5. december 2015

MIT værelse




Mit værelse rummer dobbeltseng, tv, spisebord, reoler og hyggehjørnet med musik og lænestol - samt diskret facadebogstav fra Politikkens Hus.

Den nye indretning af lejligheden tager udgangspunkt i, at den traditionelle opdeling med soveværelse + stue er erstattet af et børneværelse og et voksenværelse. Det var oprindeligt en nødløsning i vores 2-værelses, for at få styr på både min og ungens søvnbesvær, men nu synes jeg bare det fungerer super godt, og jeg finder hele tiden nye fordele ved denne indretning.

Jeg nyder virkelig, at børnerodet næsten aldrig finder ind i mit værelse, og jeg på den måde undgår at bruge de første 20 min efter putning på at rydde op (sparke legoklodser over i det ene hjørne). Det skal slet ikke forstås som et legetøjsforbud i mors stue, men vi sidder oftes sammen på hans værelse og leger. Rummet er stort og legetøjet er lige ved hånden.

Spisepladsen i køkkenet er blevet genetableret, og der sidder vi til daglig. Havregrøds-cement-klumperne på gulvet i stuen er elimineret og der er meget sjældent ris i fugerne imellem plankerne. Stuen er nu MIN. Og for det meste sådan rimelig jeg-kan-godt-få-gæster-på-besøg-pæn..

3 kommentarer:

  1. Hvor er det blevet godt Marie. Virkelig god indretning.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Sine. Du må endelig komme forbi næste gang du kommer i nærheden ikke!

      Slet
  2. Super god indretning. Fedt med et MIGrum hvor gæster kan komm forbi :-)

    SvarSlet