tirsdag den 15. december 2015

Lidt mere voksen


Hvornår er man voksen? Jeg blev vist voksen, da jeg blev mor. I hvert fald i nogle aspekter af livet. Det er jo egentlig et underligt begreb voksen, og jeg håber aldrig jeg stopper med at gynge, bygge sandslot, blæse sæbebobler og nyde den naivistiske glæde der følger med.

Uanset hvad er jeg alligevel blevet en lille smule mere voksen i dag. Jeg er sgu blevet boligejer! I virkeligheden skræmmer det mig temmelig meget, og gav mig i starten af processen en følelse af at blive kvalt. Nu sidder jeg fast! Ansvar og den slags... Og et GIGA stort lån i banken, af den størrelsesorden jeg slet ikke kan forholde mig til.

Men derudover er det HELT VILDT FEDT. Jeg har en sikkerhed i vores bolig nu. Praktisk har det ikke den store betydning, jeg overtager den bolig jeg bor i. Så ingen flytning! Selvom jeg elsker at flytte, og indrette et nyt sted, er der på ingen måde overskud til det nu. Vi skal blive hvor vi har det godt. Og ungen har også afgjort bedst af, at tingene bare er som de plejer.

Den store forskel ligger i, at jeg nu ved, at vi bliver hvor vi er. Det ville jo være lækkert med en 3-værelses, men vi har 2, og det er absolut så fint, og jeg kan sagtens se os blive her meget længe. Desuden har jeg jordens bedste naboer!

Lysten til at få fikset alle de små hængepartier kigger frem. Jeg tager et værelse ad gangen, og har ingen stress, men jeg hygger mig med at få gode ideer og hele tiden gøre vores rede endnu bedre.

Et forestående projekter er, at bytte om på sengen og tv, så jeg får plads til et sengebord. Men skænken er rockertung, så det må vente til Asle bliver stærk nok til at give mig en hånd ;)


Jeg roder lidt rundt med bloggens udseende for tiden, 
og prøver lige med "kategorier" derude i højre side. Klik på Mit Hjem, for at se før og nu. 
Der er sket noget! Jeg tror ikke på en statisk indretning.

1 kommentar:

  1. Tillykke Marie.
    Så fedt for dig og Asle. Og jeres lejlighed ser dejlig ud. Plads nok er et vidt begreb!

    SvarSlet