fredag den 18. december 2015

Grisselandskab

I år har jeg bare ikke være i julehumør. Jeg Er tosset med julepynt med den fine og diskrete måde og har så mange gamle smukke glaskugler og en hulens masse punt jeg selv har lavet.

Vi har desuden håndværkere, godt nok i køkkenet hvor der bliver sat altan op, men det gør jo at resten af lejligheden også en lidt i undtagelsestilstand. Selvom jeg har forsøgt at arrangere mig, så der ikke står ting über alles.

Jeg er egentlig lidt ærgerlig over, at jeg ikke har haft lyst til at gøre mere ud af det end jeg har. Asle er jo nået en alder nu (2,5 år) hvor han fatter pænt meget af det der jul. Og jeg vil jo gerne lægge en god bund for de traditioner, jeg synes er værd at holde fast i. Kalenderlys ved morgenbordet, søndagshygge med adventskrans, guf og sange. Et børnevenligt nisselandskab, som han selv kan være med til at forme. Kalendergave fra nissen.

Nogle af tingene er vi startet på, selvom det ikke har været helt så konsekvent som jeg kunne ønske mig. Jeg har bare måttet sande, at vores hverdag ikke på nuværende tidspunkt hænger sammen på en måde hvor det er muligt. Vi er stadig først lige ved at finde et fordfæste i en almindelig hverdag, så lad os bare holde fast i det, i stedet for at være hysterisk, bare fordi det er december. Mon ikke man også godt kan begynde med nye traditioner, næste år hvor han er 3.

Vi har lavet nisselandskab, men ungen nedlagde veto imod nisser, og vi hentede i stedet en ged og en gris der kunne flytte ind. Her har vi så måske lagt fundamentet for vores egen lille tossede tradition med et grisselandskab?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar