onsdag den 29. oktober 2014

Et lille skridt og en hæklet Ananas


Jeg har været væk... Ja! Mit liv har været gået i stå. Jeg har levet i et mareridt, jeg ikke kunne se en ende på. Og min indre konfettikanon har været helt tom. Det er ingen hemmelighed, at jeg står alene med min søn, det har jeg gjort det sidste halve år. Omstændighederne omkring bruddet med hans far er dog ret komplekse. Der er ingen hemmeligheder, men jeg er endnu ikke klar til at få det hele kradset ned i et indlæg.

Jeg ved endnu ikke, om jeg er helt tilbage, men jeg kan mærke, at inspirationen så småt rammer mig igen. Særligt når jeg hører fra jer! Og nu er jeg blevet færdig med min hæklede ananas!

Jeg har haft berøringsangst med alt hvad der har omhandlet bloggen, efter at have været væk så længe.

Grundlæggende kan jeg sige, at jeg har det godt, Asle har det godt, og Maries Fabrik skal nok få det godt igen også!

62 kommentarer:

  1. Jeg er her i hvertfald stadig, både her og på IG :) Og godt at høre det lysner for dig og Asle, skønt med lidt afklaring inden vintermørket :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at du følger med Christine :-) Det bliver en god vinter i år!

      Slet
  2. Velkommen tilbage. Du har været savnet. Det glæder mig at høre, at du ser lidt mere lys i hverdagen og langsomt får lysten tilbage til Maries Fabrik. Jeg glæder mig til at læse med :-)

    SvarSlet
  3. Jeg hepper på dig, glæder mig du er tilbage.

    - Anne

    SvarSlet
  4. Jeg er her også stadig til at beundre dig og den fine ananas. Dejligt at I har det godt, det er det første skridt i den rigtige retning.

    SvarSlet
  5. Jeg er her også stadig :-)
    Dog sjældent tiden bruges på kommentarer. Men du fortjener bestemt en!
    Så skønt inspirationen langsomt vender tilbage.
    Glæder mig til at følge lidt med igen :-)
    Hav en skøn dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ved jo godt hvordan det er med de kommentarer ;-) Så ekstra tak fordi du har givet dig tid denne gang! Det er mega hårdt at sidde i en situation, hvor inspirationen bare er forsvundet... når det nu er så stor en del af min glæde og identitet. Men det må jo ses som et udtryk for hvor presset mit liv har været. Heldigvis er det nu begyndt at vende!

      Slet
  6. Jeg er her sandelig også. Tænkt på dig og anede slet ikke hvad var hændt. Et brud gør ondt, men forhåbentlig også godt.
    DEJLIGT du fornemmer at energien kommer snigende. Glæder mig til at følge med, læse og inspireres.
    Kram fra smilets by, Jonna

    SvarSlet
    Svar
    1. Jaaah Jonna, er så glad for en kommentar fra dig :-) Det var som nævnt et brud helt ud over det sædvanlige... Og sådan noget slår bare hårdt ned i hverdagen.
      stort kram til dig også!

      Slet
  7. Det gør mig ondt at høre med jeres brud.
    Kreativitet er godt for sjælen, så hold dig igang og skriv lidt indlæg i det tempo du magter.
    Smuk ananas du har lavet, keep going!!
    Og husk der er ikke et land fyldt men et helt univers............

    Pas på du og sønnike :-)
    Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg passer godt på min lille familie :-) Det er det vigtigste! Godt at høre du stadig kigger med Maria :-)

      Slet
  8. Glæder mig til at du kommer tilbage, håber plusserne er flere end minusserne!

    SvarSlet
    Svar
    1. Plusserne begynder at komme rullende ind nu :-)

      Slet
  9. Du har været savnet, dejligt du er tilbage

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er rart at høre Helena :-) Det er godt at være lidt tilbage igen..

      Slet
  10. Velkommen tilbage. Du har bestemt været savnet

    SvarSlet
    Svar
    1. Tænk engang... :-) Ihh :-) Tak Anette! :-)

      Slet
  11. Velkommen hjem, så at sige! Jeg ser frem til at læse mere fra din hånd igen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, ja det kan man bestemt godt sige... Det er jo mit lille hjem ;-)

      Slet
  12. Godt at se et indlæg fra dig :-) Du har været savner. Jeg glæder mig til at følge dig igen.
    Kh Line

    SvarSlet
  13. Dejligt du er tilbage! Glæder mig til at følge dig og se dine fine kreationer 😊 Hvis jeg ser dig en dag på uni får du et kram for det fortjener du sku! Keep up the good spirit

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja gør endelig det stephanie, selvom du nok lige må præsentere dig selv først ;-) Kommer dog ikke så ofte på frb campus længere...

      Slet
  14. Velkommen tilbage og dejligt at du og din søn har det godt - et brud gør altid rigtig ondt og er svært når der er også er børn. Glad for at høre at du har lyst til at blogge igen - det er nogle meget flotte ting du laver. Jeg følger dig også på IG. Kram fra mig :-))

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, har skam også lagt mærke til dig på IG :-) Der har jo været en smule liv...

      Slet
  15. Det er jeg sindsyg ked af at læse, at du har været igennem en hård tid, og at forholdet til din søns far er slut.... Du har en fantastisk blog, som jeg virkelig holder af at følge, så dejligt at du e tilbage. Og mange gode energier herfra. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Men herfra bliver tingene gode :-) og det vil dine gode energier helt sikkert hjælpe til med!

      Slet
  16. Selvfølgelig følger vi med, hvem skulle miste interessen for dine opdateringer og smukke kreationer...pyt med at der måske i perioder kommer længere imellem - dit liv skal jo også hænge sammen udenfor bloggen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejlige ord... der fylder op i konfettikanonen ;-)

      Slet
  17. Hej
    Super godt indlæg.
    Kan man få fingrene i et mønster til den hæklede ananas der? Jeg har en fetish med ananasser nemlig - det er ikke så godt - men har virkelig brug for sådan en dejlig ananas der!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for at tage godt imod mine tanker! Bunden på ananasen har jeg fundet opskrift på på nettet, toppen har jeg improviseret. Jeg håber på at kunne lave et indlæg med link og opskrift på resten, men tingene tager stadig tid for mig, så jeg lover ikke noget, men gør hvad jeg kan ;-)

      Slet
    2. Glæder mig ligeledes til ananas

      Slet
  18. Jeg læser med endnu. Jeg håber I kommer hele ud på den anden side - alle sammen! Og virkelig fin ananas!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Elsker min ananas :-) Og det er utroligt hvilke ting man kan klare, og stadig komme hele ud på den anden side...

      Slet
  19. Her hepper jeg på din inspiration og blog kommer stærkt igen. Det seneste halve års tid har jeg haft svært ved at komme ud af starthullet og på lavet noget til min egen blog :-( Først bryllup, opstart på arbejde efter barsel og siden huskøb. Nu står vi endelig og overtager huset pr 1/11 (ja lige om lidt) Og så håber jeg inderligt jeg kan komme igang med at blogge igen. Jeg er i hvert fald klar til at læse med og følger skam også med på IG.

    SvarSlet
    Svar
    1. Så må vi jo holde sammen, og se om vi så småt kan få skubbet hinanden lidt igang med inspiration!

      Slet
  20. Jeg er her absolut også... dejligt at du så småt er på vej tilbage til bloggen igen :)

    SvarSlet
  21. ... og så har jeg lige lært at hækle (af min mormor i forgårs ;)) så nu kan jeg jo kaste mig ud i nogle af dine nemme projekter :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tillykke med dit nye håndarbejde!! FEEDDTT :-)

      Slet
  22. .... har du et godt bud på et begynderprojekt? (Og så skal jeg nok stoppe med kommentar-spamen nu!)

    SvarSlet
    Svar
    1. Og tak for din kommentar-spam ;-) De fleste af mine opskrifter er ret lette at gå til... fx barnevognskæden, lille my ranglen eller lille my sprutten. Glæder mig til at se hvad du får lavet, og håber du vil vise mig billeder når du er færdig!

      Slet
    2. Tak for gode fif, glæder mig til at komme igang! Og det kan du tro, jeg vil meget gerne vise billeder :)

      Slet
  23. kan kun tilslutte mig allerede skrevne kommentarer! Du er til stor inspiration, specielt elsker jeg Lille My lige nu. Held og lykke fremover!

    SvarSlet
  24. Jeg er her også stadig og følger med på IG også. (Hvor jeg så din ananas og tænkte den var virkelig godt lavet). :)
    God vind og nyd solen i dag :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt med følgere både på bloggen og på IG! Og ananasen er jo herlig ;-) Så den må godt blive vist et par gange ikke ?

      Slet
  25. Vi er her også stadig og jeg (Kira) følger dig også på instagram. Godt at høre at du er ved så småt at komme tilbage:) Du er i øvrigt en stor inspiration for mig, der overvejer at blive singlemor:)

    SvarSlet
    Svar
    1. fedt i to! Sørg for at have netværket og baglandet i orden hvis du gør dig overvejelser om børn på egen hånd... jeg havde ikke gjort det, hvis jeg havde haft en valg!

      Slet
  26. Hej Marie. Jeg følger stadig med. Måtte finde dig på insta (som jeg ikke havde i forvejen!), da bloggen stod stille. Jeg håber, at du og Asle har det godt, selvom du nu står alene med ham. Masser af positive tanker til jer :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hahaha.. jammen så er jeg da glad for, at jeg har kunnet lokke dig på insta ;-) Det er sgu lidt lette og mere uforpligtende at poste der, så det har været en god start for mig i det mindste at bruge IG til ikke at komme helt ud af form på billedfronten ;-) Knus til dig!

      Slet
  27. Hej Marie,
    Jeg har fulgt med i din blog i et stykke tid efterhånden. Faldt over den og blev hooked da jeg var gravid med min søn Max, der er født bare et par måneder efter Asle. Dengang var det superfedt at du lige var lidt forud ift mit eget forløb, så kunne jeg både få inspiration til fede (babyrelaterede) diy-projekter og samtidigt helt mageligt fornemme og psykisk indstille mig på hvad der var i vente.

    Jeg kommenterer generelt aldrig på de blogs jeg følger, så jeg er en relativt usynlig læser, men jeg blev dog så rørt af dette blogindlæg at jeg alligevel lige ville skrive en (lidt floskelagtig) kommentar. Du kan nok næsten regne ud hvorfor.

    Jeg ved ikke hvordan jeg selv ville håndtere det hvis jeg var i en tilsvarende situation, men synes det er f****** stærkt gået at du poster allerede, og tænker og håber at både det kreative arbejde og dine læser kan giver dig et skud god energi her i en kold tid.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie.. Du skal virkelig have tak for at gøre dig selv til "en synlig læser"... TAK... Jeg samler nemlig energi alle de steder jeg kan :-) Glæde, Tryghed og Kærlighed! Det er mine erergikilder ;-) Og det er FUCKING hårdt nogle dage...
      knus til dig!

      Slet
  28. Hej Marie! Jeg faldt lige over det her gamle indlæg i min søgen efter en hæklet ananas :) Har du mon en opskrift på den? :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Emma :) Jeg endte med selv at lave en opskrift, da jeg ikke kunne finde en jeg var tilfreds med. Men har aldrig fået den skrevet ordentligt ned tror jeg. Toppen har jeg bare lavet nogle blade i forskellige størrelser, og til bunden tog jeg udgangspunkt i en opskrift der vist oprindeligt var en taske (se link herunder)

      http://www.craftideas.us/crochet-pineapple-bag-tutorial.html

      Slet
    2. Fedt, tak for det :)

      Slet