lørdag den 14. juni 2014

Hæklet Frugt



Mit nye evighedsprojekt ;-) Hæklet legemad! Jeg har valgt at gå systematisk til værks, og starte med kategorien FRUGT! Så vidt muligt bliver de hæklet ud fra gratis opskrifter, selvom jeg jo aldrig kan lade være med at justere en lille smule, når jeg får en opskrift i hænderne. Lige nu glæder jeg mig bare til at lave et stort detaljeret indlæg om de forskellige frugter, når kassen her bliver fyldt ;-)

Mini-frugtkassen er en clementinkasse, der passer perfekt til formålet, og skal pynte i legekøkkenet, når jeg engang får det lavet.

Det jeg synes er aller vigtigst ved hæklet legemad er, at man finder en overbevisende garnfarve. Det går altså ikke at bananen bliver karrygul, eller pæren neongrøn ;-) Jeg har indtil videre fået frembragt tre klassikere, som i ser herover. 

Hvilke frugter skal jeg kaste mig ud i nu?

19 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja! Det er en god ide:-) har set en hæklet udgave som er en skive vandmelon, så man kan se hvad det er!

      Slet
  2. Vindruer og ananas :-D Jeg elsker de små kasser. De er så nuttede. God weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja Pernille! Er faktisk lige gået igang med ananas :-) bliver så fin! Og selvfølgelig skal der også være en klase vindruer, selvom det er lidt mere kedeligt med alle de små runde sataner ;-)

      Slet
  3. Hvor er det sejt og hyggeligt på samme tid!

    SvarSlet
  4. Åh, jeg kan næsten ikke vente på opskriften på den hæklede pære.. Er det mon sådan, at du har et link?? Sidder her stor og gravid, og har brug for et projekt (;

    SvarSlet
  5. Hej Marie

    Se lige dette link: http://www.jarbo.se/manadsbeskrivning-arkiv/2013/

    Der er så mange fine ideer :-)
    Kh
    Hanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih Hanne, tak for link :-) Der er nogle rigtig fine opskrifter!

      Slet
  6. Det lyder da som et virkelig hyggeligt projekt du har kastet dig ud i. De er blevet vildt smukke de stykker frugt du har hæklet indtil videre

    SvarSlet
  7. Gulerødder må da være det næste :) Og hvis du skal over i en anden mad"kategori", så har mine niecer været meget glade for hæklede is. Både pindis som Filur og Champagnebrus og samlesæt med vaffelis.

    SvarSlet
  8. God ide. Magnus her har også alderen til at jeg må igang;-)
    Hvor er de fine

    SvarSlet
  9. Pæren er virkelig fin i faconen :-) Jeg vil også sige is er et rigtig godt bud. Og en hæklet ananas kunne altså også være ret sejt :-)

    SvarSlet
  10. appelsin, citron (evt. som halve) kiwi som halv, hindbær, brumbær, kirsebær (to-tre stk. på stilk med blad) :) dejligt projekt du har kastet dig ud i

    SvarSlet
  11. appelsin, citron (evt. som halve), kiwi som halv, brumbær, hindbær, kirsebær (2-3 stk. med stilk og blad). dejligt projekt du er gået igang med :)

    SvarSlet
  12. Jeg må indrømme at jeg skal have lavet meget mere hæklet mad til Alba end det jeg fik lavet til hende i kalendergave sidste år...

    Hun leger simpelthen SÅ meget med det - Specielt bananen er en succes her

    SvarSlet
  13. Hæklet citron der er slået halvt over er også fin

    SvarSlet