lørdag den 24. maj 2014

Et par helt særlige ringe


Min mor har haft en utrolig stor betydning for mig, særligt efter jeg selv er blevet mor. Jeg synes der er noget fantastisk smukt og universelt i tanken om, at hun har passet mig, da jeg var lille, som jeg nu passer Asle. I ved, den der livets cirkel ;-) Hun har været igennem et meget langt sygdomsforløb, og jeg er lykkelig for stadig at have hende, og for at jeg har fået lov til at se hende i rollen som mormor. Vi har mormor-dag hver fredag, hvor hun kommer herind og hygger med os. Asle har derfor et meget nært og helt specielt forhold til hende.

I år til mors dag havde jeg derfor et ønske om at finde en helt særlig gave at give til min mor. På dagen fik hun gaven overleveret mundtligt, og nu er de så endelig blevet indkøbt.

Jeg har købt en ring til os hver. En til min mor fra mig, og en til mig fra Asle. Den symbolske betydning i den runde form, var ikke tænkt fra startet, men er nu ganske passende alligevel ;-)

Lige da vi havde hentet ringene, fik jeg taget det her fantastiske billede, hvor Asle lige fik lagt sin lille beskidte hånd ind oven på vores. Jeg elsker allerede det billede! Er det ikke fantastisk?

Ringene er fra Louise Kragh

12 kommentarer:

  1. Det er et super smukt billede, Marie. Og en perfekt gave!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Helle :-) Jeg synes også selv, at det var lidt godt fundet på ;-)

      Slet
  2. Hvor er det bare fint - og ringene er rigtig smukke (:

    - Kit

    SvarSlet
  3. Hvor er det da et fantastisk billede. Smukke ringe;-)

    SvarSlet
  4. Du er er ganske særlig datter, med en ganske særlig mor, er helt misundelig på det bånd i har... Det er noget helt specielt.. :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er en særlig mor jeg har :-) Og vi kommet hinanden meget nær, og jeg er heldig!

      Slet
  5. God aften,

    det er et meget symbolsk og smukt billede, som du bør forstørre og hænge op.
    Der er en smuk tanke bag de ringe og det er en god idé.
    Jeg kan godt forstå, at du er glad for at have din mor, når hun har været meget syg.
    I må alle passe rigtig godt på hinanden og nyde de små stjerne stunder:-)

    Jeg kunne også have fundet på noget lignende, men min mor er død.
    Måske jeg skulle få lavet ringe til min datter og jeg, og i så fald skal det være 8 taller, det symboliserer "evighed" at noget cirkulerer i en evig bevægelse/flow og det er også en smuk tanke.
    Vi er begge syge: jeg efter en ulykke og min unge datter har leukæmi.

    Så tak for din inspiration og at du fik sat gang i min gamle tanke.
    Min egen mor var en dygtig guldsmed, så...............tror jeg finder nogle ringe:-)

    Hilsner fra Team Hoffbeck Team
    www.mariahoffbeck.blogspot.com
    Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi nyder alt hvad vi kan :-) Det lyder da som en fantastisk ide med ringe til din datter og dig! Hvor dejligt at jeg har kunnet inspirere.

      Slet
  6. Det er et virkelig smukt billede - og ringene er smukke

    SvarSlet