mandag den 5. maj 2014

Asles seng og søvn






Der er sket lidt nyt i soveværelset. Jeg har været så heldig at finde en brugt Leanderseng i sindsyg god stand. Den er samlet med kun en side, og projekt "Asle skal sove i sin egen seng" er for alvor gået igang nu. Nogle dage har jeg held med at få ham til ro i sin egen seng med natflasken, mens jeg bare ligger ved siden af med en hånd på ham. Andre dage ligger han hos mig i den store seng, og bliver flyttet over, når han er faldet i søvn. Jeg kan lettere flytte ham over uden at vække ham, nu hvor der kun er et lille stykke. 

Han er næsten 13. mdr og bliver stadig ammet om natten. Det er det der kan fungere for os, og vi tager små skridt. Natamningen foregår også fint ved at han selv tumler op i sengen til mig. Jo mindre jeg skal op ad sengen jo bedre! Men han lider desværre af night terrors, og de dage bliver min nattesøvn smadret fuldstændigt. Så det er rart at de gode nætter efterhånden fungerer fint.

I stedet for et sengebord har jeg fået en Ikea-hylde op, så jeg kan have tingene i fred for barnehænder ;-) Den sidder tilpas højt til at han ikke kan nå hylden fra gulvet, men jeg kan lige nå nederste hylde, når jeg ligger ned i sengen. Jeg er så glad for denne løsning!

5 kommentarer:

  1. Man skal altid gøre det der passer bedst ind i ens familieliv...

    Det kan godt være at mange har en holdning de mener er rigtig - Men den nytter bare ikke noget hvis det resulterer i at alle parter render rundt og er overtrætte...

    Der gik også ret lang tid før jeg stoppede natamningen med Alba - og faktisk stoppede jeg først med at amme hende helt da jeg fandt ud af jeg var gravid igen...

    Hun holdt også først op med at sove inde ved os i soveværelset et par måneder før hun blev to, og begyndte ikke at sove igennem før hun var 2 år og et par måneder...
    Og det var hårdt at skulle op og ind til hende at sidde for at få hende til at falde til ro igen - Hold fast hvor var jeg træt...
    Nogle gange faldt jeg i søvn på gulvet ved siden af hendes seng mens jeg holdt hende i hånden og vågnede igen efter en time til 1½ fordi jeg var kvæstet i hele kroppen...

    Mega hårdt!

    Men det jeg ville sige var, at jeres soveværelse stadig ser virkelig hyggeligt ud med forandringerne

    SvarSlet
  2. Det er så sandt, som Karen skriver. Man er jo sin egen familie -Så man skal gøre det der passer bedst til jer. Og nattesøvnen er bare helt central, så der gør man gerne, hvad der virker bedst og giver mest ro;-kr

    Fantastisk med den fine seng:-) Ser hyggeligt ud.
    Kh Jonna

    SvarSlet
  3. Så fine ting du laver:-) har skrevet til dig på IG, læste at du havde besøg i syværkstedet:-) tænkte om du afholder sykurser?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jeannette. Det er også for dårligt at mig, at jeg ikke fik svaret dig... Har set din besked! Jeg har tidligere holdt små private syskoler med fokus på et specielt område ad gangen, og er også noget jeg godt kunne drømme lidt om at gøre noget mere ud af. Men på nuværende tidspunkt er det ikke noget jeg arbejder på at få op at køre.

      Slet
  4. Tak for svar Marie:-) ikke for at jage med dig...blev bare lidt utålmodig:-))))) øv men håber du måske en dag for noget op at køre:-)

    SvarSlet