onsdag den 11. december 2013

Glimt af jul






Det er jo uundgåeligt på denne tid af året, så her kommer også et indlæg med spidse røde huer og lys i massevis. Den lille Petit Noël nisse har jeg vundet hos Himmelfryd. Det er den første i min samling, men jeg er virkelig blevet glad for den, så jeg regner med, at der kommer flere til.

De kobberfarvede Hönefoss spejle, der var tilovers fra Asles pusleplads er kommet op ved fjernsynet. Når jeg sidder i sofaen, kan jeg se lyskæden, der spejler sig i dem - dobbelt op på hygge!

Når jeg nu lige sidder og kigger billederne her igennem, tror jeg faktisk at det indtil videre er det indlæg her på bloggen, der giver det bedste indtryk af vores stue. Og selvom det er detaljebilleder, så håber jeg i synes det er hyggeligt, at få et lille kig ind i vores lille hjem ;-)

Hvis i selv skulle have lyst til at kaste jer ud i masking tape stjerner, så lavede jeg sidste år en DIY.

13 kommentarer:

  1. Hvor ser det hyggeligt ud Marie. Tror desværre ikke jeg når at sætte julepynt op i år. Drukner stadig i flyttekasser. Men næste år, der går det løs. Tak for de fine billeder.

    SvarSlet
    Svar
    1. lidt julepynt må du da få op! Men kan godt forstå at det ikke kan blive til det helt store, når i endnu ikke er kommet på plads. Der skal jo også lige være et sted man kan stille pynten. Men et lys i vindueskarmen og en lille blomst, kan i vel få plads til?

      Slet
  2. Det ser meget julehyggeligt ud :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er godt at høre :-) Det er faktisk en del mere simpelt en jeg plejer at have det - af hensyn til den lille pilfinger der er kommet til siden sidste år. F.eks. har vi endnu ikke et juletræ.

      Slet
  3. Åh, lyskæder! De er så hyggelige! Jeg har kombineret en lyskæde med mit minidrivhus i træ og sat det i vindueskarmen - det er så fint!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja lyskæder! Det er jo fantastisk. I min verden er lyskæder altså ikke noget der hører julen til - men hele vinteren. Hvorfor på det kun være hyggeligt i december, og derefter kommer der så bare mørke, sjap og øv! Så her hænger lyskæden fremme helt til foråret. Det lyder også meget fint med din kombi!

      Slet
  4. Ren julehygge - er også vild med den gren (?!) der fungerer som lampeholder.. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, forresten, jeg skal nok lige få målt den barnevognskæde jeg fik lavet.. Jeg kom helt fra det igen..

      Slet
    2. Det er bare en gren ja :-) En tyk ende af en troldegren, jeg har skruet en skrue med gevind i begge sider ind i enden på den og bum! Et stk. lampeophæng ;-)

      Slet
  5. Hvor er der bare fint og julehyggeligt hos jer <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Nogle gange skal der ikke så meget til, for at give en god effekt ;-)

      Slet