tirsdag den 19. november 2013

At lege med maden





Asle synes ikke at mad er særligt spændende. Altså det, som ikke komme fra mor... Jeg har kæmpet hårdt, for at lære ham at spise, og nu er der heldigvis begyndt at ske fremskridt. Normalt foregår det i højstolen, hvor jeg mader ham, men da han alligevel skulle i bad efter spisningen, skulle han have lov til lidt fjol. Han blev placeret i badekaret med resten af mosen, efter jeg havde fået det i ham jeg kunne, og fik lov til selv at styre slagets gang. Jeg tror ikke der kom mere mad indenbors, men han hyggede sig gevaldigt!

10 kommentarer:

  1. Det er sundt for ham at få lov til at gratte (og noget lettere for moren at lade ham gøre det et sted der er så let at rengøre... hæ, det må jeg huske)

    SvarSlet
    Svar
    1. Man behøver jo ikke gøre det mere besværligt for sig selv end højst nødvendigt... med mos op og ned ad væggene i stuen, på sofaen, gulvtæpper osv. ;-)

      Slet
  2. Haha, han er skøn, en rigtig ballademager!

    - Anne

    SvarSlet
  3. Det varmer en vuggestuepædagogs hjerte :-)) Det er vigtigt at få lov til at sanse når man spiser, det styrker ungernes begrebsdannelse og stimulerer sanserne. Desværre er det sjældent at ungerne får lov til det i de danske hjem :-))

    SvarSlet
    Svar
    1. Godt at høre, at jeg ikke er helt galt på den, hvad det angår ;-)

      Slet
  4. Skøn ide. Det vil vi gøre når Magnus sider bedre:-)

    SvarSlet