lørdag den 5. oktober 2013

Det er sgu da langt ude i skoven...


Kender i børnesangen her? Vi bruger den nogle gange som godnatsang, den er nemlig dejlig lang! Så drengen som regel når at falde i søvn. I dag fik jeg dog digtet to nye vers, men sangen var stadig ikke helt lang nok, som i måske kan se...

"For den lille dreng jeg sang en lille sang,
men aldrig har sangen været lig´så lang.

Sangen for drengen, drengen på puden, puden af fjeren... 
... Bjerget ligger langt ude i skoven.

Nu er sangen slut, jeg kender ikke mer,
drengen er vågen, hvad er det der sker.

Enden på sangen, sangen for drengen, drengen er vågen,
Det er sgu da langt ude i skoven"

8 kommentarer:

  1. ja den synger vi også nogle gange for vores unger :) Godt med et par ekstra vers for her lyder der tit "meeeer'" når den er slut :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Godt at høre at i måske kan få lidt gavn af ovenstående til jeres to skønne drenge ;-)

      Slet
  2. Her har vi (dvs mest manden) også digtet flere nye vers til diverse børnesange - faktisk har Jens Peters ko fået ikke mindre en syv nye vers til de to originale :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hold da op, han ryster dem da bare ud af ærmet ;-)

      Slet
  3. Svar
    1. Dagens grin ;-) Frugten af min frustration!

      Slet
  4. en anden sjov en er også at erstatte ord med penis i børnesange: Men det går kun indtil de forstår det haha ;) Men det første halvandet års tid morede min mand og jeg os meget med at synge "lille soldat, du har jo ingen penis (penge)" når vi sang tre små soldater for den ældste :-P

    SvarSlet
  5. Gode gamle rytteriet ;-) Jeg er tit så træt når jeg synger for ham, at jeg ikke kan huske nogle tekster, til gengæld er jeg ret hurtig til at rime, og så finder jeg bare på mine egne vers... Ofte MEGET underlige tekster... Tror jeg vil prøve den med penis næste gang, og se hvor lang tid der går før min kæreste lægger mærke til det :-P

    SvarSlet