torsdag den 19. september 2013

Aktivitetspuder

Det var min tur til at afholde mødregruppe i dag, og for at lave noget anderledes, inviterede jeg til syskole. Jeg havde indkøbt skum og fundet stof frem, så de der havde lyst, kunne designe og sy deres egen aktivitetspude, der er en type legetøj jeg har designet, for at underholde babyer, når de ligger på maven. Her er resultatet.

Jeg er så positivt overrasket over dagens forløb. Forinden havde jeg bekymret mig om det overhovedet kunne lade sig gøre at lave bare en lille smule. Det afhænger jo meget af om babyerne tillader det. Da der kun var 2 der valgte at sy, lavede de to andre vuggestue-hjørne, hvor bebserne blev underholdt og passet på bedste vis, og så nåede de begge to at blive færdige med deres puder. 

Dagen har bare været så hyggelig, og det var fedt at se hvor stolte de var over sig selv, og det de fik syet! Den øverste model er blevet døbt Ralph Lauren, med den trekantede snip der minder om en sejlbåd, de ternede stof og det navyblå stof med stjerner. Den nederste model blev døbt Molo på grund af alle farverne og printet.

Se min guide, hvis du selv ønkser at sy en aktivitetspude.

7 kommentarer:

  1. Hvor er de blevet gode! Har du ikke nogle billeder af din aktivitetspude i brug? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det tror jeg faktisk ikke jeg har, men jeg vil gerne forsøge at få taget nogle :-) Han elsker den stadig!

      Slet
  2. Det var da en god idé med at komme med et kreativt indslag i mødregruppen.

    SvarSlet
    Svar
    1. :-) Jeg syntes det var fedt nogle af damerne var med på at sy, og skønt at det kumme lade sig gøre, uden at nogle babyer blev helt ulykkelige! Jeg skal helt sikkert forsøge at få lokket dem til at gentage succesen ;-)

      Slet
  3. Jaa!! Jeg havde sådan set frem til det! Og det skuffede ikke!! Viggo er vild med puden og hans mor er vild efter at lære at sy nu!! 😍😍

    SvarSlet