søndag den 25. august 2013

Pride 2013






Vi var ikke til koncert i går, som der ellers var blevet gættet på. Vi var selvfølgelig til pride, som regnbueparaplyen skulle illustrere. Jeg er selv regnbuebarn, som jeg vist har nævnt før, og bebsen og jeg var selvfølgelig på tur.

Jeg bliver altid overrasket over hvor emotionel jeg bliver, når jeg går i paraden. Banneret med ordene "Ret til at elske" fik en tåre frem på min kind. Så simpelt, og alligevel så svært at få lov til. Netop derfor er det så vigtigt at vise regnbuefanen sådan en dag. Tingene ser heldigvis meget bedre ud i Danmark i dag, men man skal ikke mange år til bage, eller mange km ud for landet grænser, før det er en HELT ANDEN historie.

Jeg kender ikke mange andre regnbuebørn på min alder, men det er heldigvis blevet meget mere almindelig nu.

Var der mon nogle af jer, der var til Pride?

3 kommentarer:

  1. ser ud til i havde en skøn dag :)

    SvarSlet
  2. Smukke ord Marie og du har ret - ordene "ret til at elske" rammer lige plet :-)

    SvarSlet
  3. Jeg kom desværre ikke afsted. Men på vej hjem i bussen så jeg en masse der havde været afsted/skulle afsted. Det ser ud til at dig og familien har haft en super hyggelig tur.

    SvarSlet