onsdag den 7. august 2013

Hæklet Svamperangle



Som et par stykker af jer havde gennemskuet, er det svamperangler jeg er gået igang med at hækle. Jeg har set opskrifter på mange hæklede svampe, blandt andet hos Tusindfryd og hos Frk. Smed, men ingen der lige var helt som de skulle være. Jeg har nemlig forelsket mig i den lidt spidse udgave fra Sebra, som i ser herunder, og så må man jo bare improviserer lidt. Jeg synes selv resultatet er blevet ganske godt.
Modtageren virkede også meget tilfreds, og brød ud i et kæmpe hvin, da jeg viste ham ranglen, og den blev rystet godt og gumlet på. Jeg synes det er så fedt, at han er så vild med de ting jeg har lavet til ham, og at der altså ikke behøver stå f.eks. Lamaze på legetøjet før bebsen er tilfreds. Han er i øvrigt bedste venner med Ole-Otto. Jeg tror det er noget med brillerne/øjnene han kan genkende, og da jeg havde ham med i mødregruppe forleden, syntes de andre babyer også rigtig godt om ham.


18 kommentarer:

  1. Svar
    1. Altid rart med sådan en kommentar fra dig, du er jo lidt af en hækleprof!

      Slet
  2. De er bare lige i øjet :-) Det er utroligt hvad man kan lave med en hæklenål og lidt improvisation. Du er for sej!
    Kh Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Line. Elsker at improvisere :-)

      Slet
  3. De er blevet ret fede. Man kan næsten heller ikke andet end at blive glad for de svampe-rangler.
    Sjovt billede med Sigge der har tungen ud af munden. Synes godt nok han er vokset meget siden jeg var på besøg. Det går hurtigt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg elsker jo nærmest alt med svampe :-) Kom snart og besøg os igen!

      Slet
  4. Hvor er de fine :)
    Kh Sabrina

    SvarSlet
  5. SKønne rangler! Jeg havde også en tanke om at give mig i kast med opskriften fra Tusindfryd.. Må se om jeg kan finde ud af det ;)

    SvarSlet
  6. De er blevet virkelig søde :)

    SvarSlet
  7. Hvor er de flotte! Du er simpelthen SÅ dygtig...hvem der bare kunne hækle - og improvisere :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du må bare øve dig Anita. Når man først kommer igang er det virkelig svært at stoppe ;-)

      Slet