lørdag den 24. august 2013

DIY // hæklet svamperangle








Hvis du selv hækler en svamp ud fra opskriften, så giv mig besked, så linker jeg til dig. Se svampe hos Lill, CarinaToo Much Tulle og Bex i en Box.

Materialer
Bomuldsgarn i 2 eller 3 farver
hæklenål str 3
stoppenål og saks
fyld f.eks. pladevat
bjælde eller rangleklods


Stok
start med magisk ring på 6 m (6)
1. omg. tag ud i alle m (12)
hæft den løse ende
2. omg. *tag ud, 3 fm* gentag 3 gange (15)
3.-5. omg. i fm i alle m (15) 
6. omg. tag ind, 13 fm (14)
7. omg. tag ind, 12 fm (13)
8. omg. tag ind, 11 fm (12)
9. omg. tag ind, 10 fm (11)
10.- 15 1 fm i alle m (11)
16. omg. tag ud, 10 fm (12)
1 km, hvis der skal skiftes farve, træk da den nye farve igennem denne km (hårdt farveskift).
17. omg. tag ud i alle m (24)
18. omg. *tag ud, 1 fm* gentag 12 gange (36)
19. omg. *tag ud, 2 fm* gentag 12 gange (48)
1 km, luk af, når snoren klippes, så lad den være godt lang, da det er denne der bruges til prikker til sidst.


Top
start med  2 lm og lav 3 fm i første lm (3)
1. omg. tag ud i alle m (6)
2. omg. *tag ud, 1 fm* gentag 3 gange (9)
3. omg. *tag ud, 2 fm* gentag 3 gange (12)
hæft ende på den løse snor.
4. omg. *tag ud, 3 fm* gentag 3 gange (15)
5. omg. *tag ud, 4 fm* gentag 3 gange (18)
6. omg. *tag ud, 5 fm* gentag 3 gange (21)
7. omg. *tag ud, 6 fm* gentag 3 gange (24)
8. omg. *tag ud, 7 fm* gentag 3 gange (27)
9. omg. *tag ud, 8 fm* gentag 3 gange (30)
10. omg. *tag ud, 4 fm* gentag 6 gange (36)
11. omg. *tag ud, 5 fm* gentag 6 gange (42)
12. omg. *tag ud, 6m fm* gentag 6 gange (49)

Hækl top og bund sammen og inden du når hele vejen rundt puttes fyld og bjælde i. Hæft ende på den sidste løse ende fra toppen. Sy nu prikker på med den løse ende fra stokken.

Opskriften er kun til privat brug og må ikke sælges. Det er ikke tilladte at udgive mønsteret uden min tilladelse, ej heller at sælge produkter lavet ud fra mønsteret.

9 kommentarer:

  1. Hvor er de fine, dem må jeg da helt sikkert prøve på et tidspunkt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, gør endelig det :-) Og giv lyd så jeg kan se hvordan dine kommer til at se ud!

      Slet
    2. Jeg kunne ikke vente længere, så har faktisk allerede hæklet en og det bliver bestemt ikke den sidste ;)
      Du kan se den på bloggen..

      Slet
    3. Tak fordi du viser mig den :-) Så fin der er!

      Slet
  2. Hvor er de super søde <3

    Tak for opkskrift

    Eva

    SvarSlet
  3. Hvor er de søde :) Dem vil jeg prøve at lave :)

    SvarSlet
  4. Hej Marie,

    Dine svampe er simpelhen så fine! Har brugt det meste af natten på at hækle en svamperangle til lille Malte (vores venners tredje barn), som skulle døbes i dag!

    Ranglen pyntede også fint uden på pakken, som indeholdt en sparkedragt. Rangle og dragt var et hit hos forældre og vist også hos lillemanden.

    Tusinde tak for lån af opskrift.

    Vil du linke til mig:

    Yberalles.blogspot.dk

    Kh Lill

    SvarSlet
  5. Meget fin rangle! Har fået lavet en udgave af den også og vist på min blog med link tilbage til dig ;)

    www.toomuchtulle.dk

    SvarSlet