fredag den 23. august 2013

Aktivitetspude


Underholdning til baby der ligger på maven.

Et lille hurtigt syprojekt. Egentlig var det bare mening at jeg skulle sy en skumkant til puslepladsen, så ham den lille ikke får skubbet hovedet ind i trækanten når han møver. Men da jeg nu ca. midt om natten endelig havde fundet tid til at hive symaskinen frem, kunne jeg ikke lade være med at tilføje lidt sjov og farve. Der er fine lapper, små stropper og snore med knuder man kan sutte på og hive fast i. En af stopperne har jeg puttet noget plastik ind i, så det knitrer, og jeg har tilføjet en sort ring, så man han hæfte andet legetøj fast.

Den er "desværre" blevet så populær, at den sjældent er at finde ved puslepladsen. Den er nemlig rigtig god til at underholde en lille baby, der ligger på maven. Det et et problem der ofte er ved aktivitetstæpper, at de kun kan se alle de sjove ting, når de ligger på ryggen.

10 kommentarer:

  1. Den er fin:-)
    Er det en trekantet skumpude der er indeni?!
    Kh Jonna

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jonna. Det er bare et firkantet stykke skum jeg har foldet, og pga betrækket kommer det til at stå som en trekant.

      Slet
  2. Den er da super smart Marie! Der er ikke andet for end nu må lave en til til puslepladsen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har faktisk været hård og kontant og lagt den tilbage på puslepladsen nu! Jeg har også læst at det er godt at have noget yndlingslegetøj der kun bruges når de bliver puslet, så det stadig er spændende og underholdende, og de ikke bliver helt så utålmodige.

      Slet
  3. Og hvis du laver en til til puslepladsen, så kan du jo liige lave en DIY samtidig med , til os knap så sykyndige:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Camilla :-) DIY er på vej, for jeg har faktisk allerede fået en bestilling. Så jeg skal nok huske at tage billeder!

      Slet
  4. Sikke en god idé, der er nemlig ikke så meget babylegetøj der er sjovt når man ligger på maven. Sådan en tror jeg da vores lillebror skal have, når jeg engang får tid til at sy igen ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at andre kan få glæde af min ide :-) Tiden kan jeg desværre ikke være behjælpelig med ;-)

      Slet
  5. Hvor er det godt tænkt! Den er super fin :-) Jeg kender godt det der med midt om natten - når først man har tiden, er det som om trætheden forsvinder maskinen og ideerne snurrer og man glemmer at der er en dag i morgen, hvor lillemanden vågner tidligt og man er krævet. Men den tid, den træthed ;-)
    Kh Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er bare den eneste tid på døgnet jeg har lidt sammenhængende tid, og selvom det er SÅÅÅÅ dumt at falde i, så er det bare så svært ikke at blive fristet. Men jeg ved jo godt at det bare betyder mindre søvn. Lige nu er vi så heldige at have en lille bebs der oven i hatten synes han skal være vågen midt om natten. altså ikke bare "jeg er sulten og skal lige skiftes så sover jeg videre"-vågen. Men "løft mig op og syng sange, tænd for lyset, ellers skriger jeg"-vågen... og det varer ca. 2 timer... ØV.

      Slet