tirsdag den 19. marts 2013

Sengerand

Jeg har fået syet en sengerand til familien babyseng, som jeg selv har ligget i som lille. Det skulle selvfølgelig gøres på den mest besværlige måde jeg kunne hitte på... Til gengæld er betrækket bare super nemt at få af, hvis det skal vaskes. Jeg har lavet fire lommer i sengeranden til skumstykkerne, og hvert rum kan åbnes på undersiden med trykknapper. Men hold kæft hvor var jeg træt af projektet til sidst!



Det blomstrede stof på ydersiden er fra Cottonpatch og det grå stof på indersiden er lagenlerred fra stof2000. Derudover har jeg brugt hvide trykknapper, mørkegrå piping og fyldet er hobbyskum fra Jysk.


16 kommentarer:

  1. Det var da bare en ualmindelig bedårende seng - elsker de dusede farver (:

    - Kit

    SvarSlet
    Svar
    1. :-) er mægtig tilfreds med de forskellige farvesammensætninger, særligt det mørkeblå lagen (syet af en stofrest). Og så kommer der jo mønstret sengetøj, så det er godt med nogle af tingene er ensfarvede. Er ellers blevet hooked på ideen om et stribet lagen...

      Slet
  2. Sikke en sød seng og sengerand!
    Jeg var også lige ved at eksploderer da jeg syede sengerand til Liam.. Denne gang tror jeg bare at vi ønsker os en i barnedåbsgave, for jeg ved ikke helt om jeg kan overskue projektet en gang til ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. haha, det kan jeg virkelig godt sætte mig ind i. Jeg sagde også til mig selv ca. 100 gange "jeg gør det aldrig igen". Men eftersom jeg har valgt at lave denne, så den passer i målene til denne seng, må jeg nok op på hesten igen om et par måneder, når vi skal over i tremmesengen. Men det er jo også altid nemmere når det er 2. gang. håber jeg...

      Slet
  3. Hor er den blevet sød, rigtig flot seng!

    SvarSlet
  4. Den er da ualmindeligt bedårende den lille seng. Sengeranden et også superfin, det er noget virkelig fint stof du har fundet!
    Smart at du har lavet den i seperate dele!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også såå glad for sengen :-)

      Slet
  5. Den er blevet vildt flot. Kan godt forstå at du var noget træt af projektet til sidst, det ser også ud til at have været et meget omfattende stykke arbejde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Noget mere omfattende end jeg havde regnet med i hvert fald... Som jeg havde tænkt projektet, virkede det meget simpelt og ligetil, men der var noget med tittekant og hjørner og skum der absolut ikke lige glider let på stoffet, der fik min tålmodighed sat på prøve.

      Slet
  6. Sengerandsprojekter er de værste!! Manden i skumhuset anbefalede en lynlås i bunden, så det vil jeg prøve næste gang. Men dit resultat er jo heldigvis arbejdet værd, så fin :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Men det er jo noget af en lynlås man skal have fat i! Jeg tror det var meget godt, at jeg ikke også skulle til at sy lynlås, så havde jeg nok slået en eller anden ihjel ;-)

      Slet
  7. Hvor er det dog en fin seng - og lige så fin sengerand! :)

    SvarSlet
  8. Ih altså hvor er den kær den lille seng <3 og et flot arbejde du har lagt i sengeranden :-)

    SvarSlet
  9. Det er da den sødeste seng og det gør det kun endnu sødere, du selv har sovet i den :-) Din sengerand er virkelig også vellykket. Du får rigtig produceret til din lille bebs, fantastisk :-)

    SvarSlet
  10. Hold da op hvor ser det hyggeligt ud! Og hvilket arbejde, super sejt gået, og super skøn seng! Ha en dejlig weekend

    SvarSlet
  11. Jeg har valgt den nemme løsning. Se den her; http://annemoneliv.blogspot.dk/2013/05/sengerand.html

    SvarSlet