søndag den 10. marts 2013

Æggebæger

32% Hobbit... Jeg er i hvert fald begyndt at spise morgenmad 2 gange! Først den sædvanlige omgang havregryn med frugt, der nu allerede indtages ved 5-6 tiden, når jeg vækkes af en sulten mavse. For at variere det lidt er 2. omgang morgenmad kommet til at bestå af brød, grøntsager, frugt og blødkogt æg. Jeg har derfor lige lavet et lille æggebæger til formålet. Ideen er fundet på pinterest og stammer herfra.

Æggene har min mor selv lagt, og de er som regel meget glade :-)

15 kommentarer:

  1. Mmm nu får jeg jo helt lyst til blødkogt æg :D Det ville ikke være dårligt med sådan en mor der selv lægger æg ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Så er det da det du skal have dig til morgenmad i morgen :-) Og jeg synes simpelthen også det er så hyggeligt med hjemmelavede æg ;-P

      Slet
  2. Så er du jo ikke 32% hobbit, men 50% høne! ;-)))

    Flot ægge-stabilisator, i øvrigt. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det må der vist være noget om ;-)

      Slet
  3. Sikke et fint æggebægre ;) Og kan godt huske det der med at vågne tidligt... Og det begynder så småt at komme igen nu ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan altså også nogen gangen næsten være en hel lettelse at nå det et tidspunkt om morgenen hvor det er "lovligt" at stå op, efter at have ligget og sovet elendigt hele natten! Jeg er bare glad for at jeg er et morgenmenneske!

      Slet
  4. Fin lille ide, der heller ikke tager oceaner af tid at fremstille!

    SvarSlet
    Svar
    1. det tog under 1 min for at være helt præcis :-) Har indtil videre kun lavet dette ene, da jeg er den eneste herhjemme der spiser æg, men man skulle næsten lave et par stykker, bare for at den ikke skal hænge og være ensom.

      Slet
  5. Et æggebæger er det vel ikke helt, det må være en æggeholder ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er i hvert fald det tætteste på et æggebæger jeg har. hehe. Har ellers brugt et snapseglas. Men problemet har også været at mors æg er en del mindre end dem man kan købe. Og de æggebægre man kan købe derfor har været for store.

      Slet
  6. Smart idé! Den må lige pin'es, så jeg kan finde den igen :-)

    SvarSlet
  7. Hvor er den sød! Rigtig dejlig idé! ha en super dejlig uge:-)

    SvarSlet
  8. Hvor er de fine, de fortjener lige en plads på min blog over skønne ideer =)

    SvarSlet