søndag den 31. marts 2013

Barnevognskæde vol. 3

Når jeg først går igang er jeg jo ikke til at stoppe igen. Det er jo sådan set det, der ligger bag navnet "Maries Fabrik". Når der er gang i fabrikken, og jeg får rodet hele hjemmet til med et eller andet nyt projekt. Og sådan er det altså også gået denne gang, med de hæklede barnevognskæder. Jeg har faktisk ikke engang tal på hvor mange jeg har fået lavet...


I kan da også lige få lov til at se flagranken jeg har syet, der hænger over babysengen. Jeg håber på snart at få taget nogle gode billeder af børnehjørnet, for det er bare blevet så fint!

18 kommentarer:

  1. Du er da vist helt klar til at få ham ud nu :0)

    Meget lækkert alt sammen

    SvarSlet
  2. Hvor er den kæde skøn :-) jeg ville også elske at kigge på den hvis jeg lå i sådan en vogn ;-)

    SvarSlet
  3. Det ser ud tila, at alt er klar til lillemandens ankomst! Så er det bare, at vente!

    SvarSlet
  4. Den barnevogn havde vi også, ja vi bruger den jo faktisk endnu bare med klapvognsdelen på!
    Vores stel er dog anderledes!
    Det mest geniale ved den er at der er indbygget indsektnet!
    Til sommer kan jeg dog anbefale at du en solskærm, tror vi købte denne:
    http://www.tojbamsen.dk/product.asp?product=1239

    Og den er super, når baby ligger med de små hvide ben fremme og du er bange for at de skal få sol!

    SvarSlet
    Svar
    1. På den nye 2013 model er der faktisk indbygget solskærm i vognen. Det er den eneste forskel der er, og den valgte vi så fra. Så må nok ud og investere i en skærm der kan sættes på som du skriver. Tak for tippet, det er altid rart at høre hvad andre har været glade for :-)

      Slet
  5. Wau. Sælger du også de kæder. Det ser så godt ud
    Lisa.lindgren@live.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisa. Jeg sender dig lige en mail. mvh Marie :-)

      Slet
  6. Det ser ud til der er rykket helt rundt i soveværelset siden du sidst viste billeder.. Ville super gerne se billeder af det hele!! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er der også. Der er rykket rundt på ALT for at gøre plads til ham dem lille trold. Vi er dog endnu ikke helt færdige med detaljerne, så jeg vil gerne lige have det gjort rigtig lækkert inden jeg får taget billeder ;-)

      Slet
  7. Det ser simplethen så dejligt, skønt og hyggeligt ud! Så kan han godt ankomme jeres lille guldklump! Super flot arbejde er vildt imponeret :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, nu må han meget gerne komme ud i verden :-) Glæder mig så meget til at møde ham.

      Slet
  8. Hej Marie.

    Hvad fik jer til at vælge EmmaJungaen i stedet for Stokkes Crusi?
    Jeg er selv på udkig efter en kombi, og er smask forelsket i Crusi, men vil da lige høre hvad jeres grund var til Edge i stedet :-D .

    Mvh
    Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Line. Jeg synes stadig af crusien er flottere, særligt den gråmelerede farve! Men vi syntes bare, at der var en række funktionelle fordele ved Emmaljungaen, så vi ikke kunne forsvare at vælge Crusi pga. udseendet.
      - Stellet, jeg syntes det virkede lidt skramlet på crusi og havde en tendens til at rasle. Og så er det faktisk heller ikke super pænt, men ser lidt billigt ud. Jeg synes bestemt heller ikke emmaljunga stellet er flot, men det virker meget mere stabilt.
      - Klapvognsdelen kan lægges helt vandret i Emmaljungaen og det kan den ikke i Crusi. Da klapvognsdelen skal benyttes relativt tidligt i en kombivogn, synes jeg helt klart det er en fordel, at det lille barn kan ligge i helt vandret position også i klapvognsdelen. Man kan jo risikere at det allerede er fra 6 måneders alderen at barnevognskassen er for lille. Desuden er barnevognskassen også en smule større i emmaljunga.
      - Prisen. Det spiller jo også ind, selvom det absolut ikke var det afgørende for os. men Crusi koster ca. 10000 for barnevogn+klapvogn, hvor emmaljunga koster ca. 7000 for barnevogn+klapvogn. Og vi havde så endda mulighed for at få den billigere, da den kasse vi købte var en 2012'er model.

      Håber du kan bruge mine overvejelser, mvh Marie

      Slet
    2. Tak for super hurtigt svar. Du har ret i at der er lidt af en prisforskel, og det er jo meget "designet" man betaler for ved Crusi vil jeg godt indrømme ;-) . Der er simpelthen ikke andet for end at komme ud og prøve køre endnu engang, vi har heldigvis lidt tid at løbe på endnu. Held og lykke med det hele :-D

      Mvh Line

      Slet
  9. Rigtig sød barnevognskæde!

    Det er også den kombivogn vi har overvejet!
    Hvad er liggemålet i barnevognsdelen? Og synes du at der er plads nok nedenunder til alt det habengut man slæber med?

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi er så glade for denne vogn, og særligt de drejelige hjul glæder jeg mig over hver eneste gang jeg er ude at køre! Jeg kan ikke præcis huske liggemålet, men det er den kombivogn med størst liggemål, og den skulle kunne bruges minimum 8 mdr og op til 12 mdr afhængig af barnets længde. Desuden kan klapvognsdelen lægges helt ned i vandret.
      mht opbevaring under vognen, så er det vist mest vægten der er en begrænsning, der må nemlig kun være 5 kg, hvilket altså også er helt normalt. Så vidt jeg har fået at vide, er det ikke mange vogne, hvor du kan have de daglige indkøb under vognen, hvis du skal følge producentens anbefalinger.

      Slet
  10. Hej Marie :D
    Er det muligt at bestille en barnevognskæde i samme nuancer som på billedet ovenover, altså den du har haft på din drengs barnevogn?
    Vh. Louise

    SvarSlet
    Svar
    1. Send en mail til mig Louise :-) marieerenbjerg(a)gmail.com så finder vi ud af det.

      Slet