torsdag den 21. februar 2013

Puslekommode

Det er endelig langt om længe lykkedes mig at finde en fin gammel puslekommode. Har været i total krise over alle de store grimme skrumler der findes på markedet - og som oven i køben koster en halv månedsløn. De få pæne gamle puslekommoder jeg har kunnet finde, har været placeret i Jylland, og med kun 7 uger til termin har jeg bare haft brug for at der snart skulle findes en løsning. Så jeg blev såå glad, da jeg faldt over denne sag på DBA. Nu er den vasket og kommet på plads i soveværelset. Dejligt at kunne sætte hak ud for én ting på listen ;-)

Bodyerne er blevet sorteret i små pakker og lagt i størrelsesorden i kommoden. Så kan jeg nemmere se hvor jeg kan tillade mig at shoppe lidt mere. Alt tøjet er købt brugt.

21 kommentarer:

  1. Ej hvor er den fed! :-D
    Kh Sabrina

    SvarSlet
  2. Dejligt med de ting der kommer styr på!

    For mig at se, ser det nu ud til, at du har nok i de små str..... De vokser som regel ud af det meget hurtigt. Vores dreng er knap 4 mdr. og godt på vej i 74, han var kun meget kortvarigt i str. 62....

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for input camilla... det er jo rigtig svært at vide noget om når det er første gang man står i situationen.. Det lyder da til at det er en ordentlig basse i har fået jer ;-) Og det regner vi sådan set også med at vi får, eftersom jeg selv vejede 3800 og min kæreste over 4000

      Slet
  3. Hvor er det en fin kommode, det er så hyggeligt med redebyggeri, og det er lige hyggeligt hver gang man skal lave rum til det nye liv der skal ind i familien :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er altås sååå hyggeligt at gå og pusle med ting til troldeungen!

      Slet
  4. Fin og smart og praktisk kommode. Og sikke en orden du holder dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Regner dog ikke med at ordenen holder, når tøjet først kommer i brug. Men jeg kunne virkelig godt tænke mig at finde på en måde at inddele skufferne på, så det da i hvert fald bliver lidt nemmere. Måske nogle små kurve eller bare gamle skotøjsæsker.

      Slet
    2. Man kan få sådan nogen justerbare skuffeinddelere i IKEA, eller man har kunne ved ikke om de har dem mere. De kan justeres til forskellige str skuffer, måske det var en mulighed.

      Slet
  5. Den er rigtig fin! Og sikke en fin organisering af tøj, det er guld værd når man først står med bleer og baby i armene :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg blev simpelthen nødt til at få det sorteret, for at få et overblik over alt det jeg havde fået købt. Og jeg kan jeg jo godt lide at gøre det lidt fint for mig selv, med de små mærker og båndene. Men det er også bare praktisk, så det ikke bare kurer rundt i bunkerne, når skuffen åbnes.

      Slet
  6. Sikke en fin puslekommode. Jeg vil også mene at du har nok i de små størrelse, jeg ville i hvert fald ikke købe mere i str. 50. Dog er de små wrap-body'er geniale, dem vil jeg selv have lidt flere af til vores næste :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dem har jeg også nogle stykker af. Det virker ret smart at man ikke skal have dem over hovedet på de helt små...

      Slet
  7. Wow den er fin den kommode! Sådan en anede jeg ikke fandtes. Vi endte også med at købe en og "bygge" om da vi ikke kunnelide hverken pris eller design på dem i butikkerne.
    Svært med mængden af tøj. Min erfaring med den første var dog at vi havde alt for meget for jeg havde slet ikke taget højde for alt det vi fik i barselsgaver. Men der er jo forskel. Nogle dage skifter man tøj 8 gange og andre kan de være i det samme flere dage i streg....
    Uh det blev langt! Så hyggeligt at følge dig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Katrine - Det er kun dejligt med lange kommentarer ;-)
      Jeg har tænkt mig at melde ud til omgangskredsen, at vi ikke ønsker os tøj i de mindste størrelser, selvom jeg dog tænker, at jeg hellere vil have lidt for meget end lidt for lidt, så vi kan vente med at vaske længst muligt. Det kan jo altid blive solgt videre igen.

      Slet
  8. Det er da en super fin puslekommode! Og samtidig også super fed når den er slået sammen! :D
    Er lidt misundelig ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er faktisk også gået hen og blevet helt glad for den bare som kommode, så måske den får lov at blive når vi engang er færdig med at bruge den som puslebord.

      Slet
  9. jeg har virkelig også kæmpet med at finde en pusleplads jeg synes både var praktisk, pæn og ikke for dyr, det lykkedes desværre kun med 2 af kriterierne. Jeg opgav det pæne og har fået et væghængt puslebord fra ikea, men shit hvor er det grimt

    SvarSlet
    Svar
    1. hahah. Kan kun alt for godt sætte mig ind i dine frustrationer. Jeg har bare ikke rigtig set de væghængte som en løsning. Vi mangler egentlig ikke plads, og vil bare gerne have noget der kan stå klart og som ikke nødvendigvis skal klappes op og ned. Og det vi manglede plads til var netop børnetøjet, som jo kan være i skufferne her, men som der ikke var plads til i et væghængt.

      Slet
  10. Nuåhr... sad lige og blev lidt nostalgisk over tøjstørrelserne :o)kan godt huske da man kunne have flere sæt liggende i én skuffe - nu kan der ligge 6 trøjer til en str. 6½ årig - og ½ er MEGET vigtig ;O)
    spændende og hyggelig tid du går i møde... og fin kommode.

    Kh Jannie

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jannie :-) Jeg vil også bare prøve at nyde tiden i starten mest muligt.. man hører jo at det går stærkt ;-)

      Slet