tirsdag den 22. januar 2013

Ammepude betræk

Så er første babyprojekt blevet færdigt: et nyt betræk til ammepuden.

Det er syet i bomuldsstof, det blå med stjernerne er købt i en sybutik i Amagercenteret og det hvide havde jeg liggende i samlingen. Tittekanten har jeg selv syet ud af kantebånd, se LaRaLils guide, hvor jeg også fik tips til den skjulte lynlås, som var et førstegangsprojekt for mig. Det drillede lidt med den lynlås, men altså.. så besværligt var det ikke, og det skal helt sikkert bruges fremover!

 Jeg har desuden syet lidt pyntebånd på i den ene side.


Tidligere indlæg om ammepuder: jeg har samlet inspiration her og kigget på fine stoffer her.

16 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tak Trine :-) Jeg er også temmelig tilfreds!

      Slet
  2. Hvor er den blevet fin! Kunne være det også skulle være et projekt her, når jeg er gået på barsel..!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er så herligt at have noget man selv har lavet :-) Hvis det går som planlagt, skal der nok komme flere hjemmegjorte ting på bloggen det næste stykke tid!

      Slet
  3. Hvor er den da bare blevet fin! God detajle med de fine pyntebånd på siden af puden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jaa, jeg syntes også lige det blev lidt mere lækkert i finishen af den detalje... Lidt mere rigtigt og ikke helt så "hjemmegjort"...

      Slet
  4. Fandt lige din blog.... Den ser figtig fin ud ammepuden... Synes også selv det var svært at bestemme sig for farver og stoffer til betrækket, da man jo helst vil have noget der også er pænt i stuen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Velkommen til Camilla. Jeg har netop også tænkt, at det ikke skulle være alt for børnet - det er jeg generelt ikke til. Og da vores sofa er mørkeblå synes jeg det her passer godt ind.

      Slet
  5. Sikke et fint betræk du har fået syet :) Jeg må også snart bestemme mig hvad stof der skal være på min så jeg kan komme igang!
    Inspirerende blog du har her, har tilføjet dig til min bloglovin :)
    Kig evt. forbi mit sted ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Velkommen til Dottie :-) Og tak for ros, det er jo det fedeste, at vi kan inspirere hinanden.. Jeg vil da lige hoppe et smut forbi dig også.
      mvh Marie

      Slet
  6. hvor er den altså bare blevet super flot! Så gennemført med de små nulre-dimser på. Ligner en ren professionels arbejde :)

    www.theibizamom.com

    SvarSlet
  7. Sælger du dem her? Ku godt bruge et nemlig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nicoline. Jeg vil gerne sy et betræk til dig, men det skal passe præcis til den pude der skal indeni. Har du allerede købt en ammepude? Du kan skrive til mig på marieerenbjerg@gmail.com så kan vi lige aftale nærmere. mvh Marie

      Slet