fredag den 28. december 2012

Julen 2012

Billeder fra mine forældres stue juleaften, som jeg havde pyntet op til lejligheden med alt mit hjemmelavede julepynt. Deres samlig af guldfarvet Georg Jensen blev i år bandlyst fra juletræet, da jeg havde fået rollen som julepyntsdiktator. Men det blev ikke vel modtaget, da jeg informerede om, at vi i år skulle have juletræ uden topstjerne... 

... så jeg måtte improvisere en topstjerne, for julefredens skyld... Jeg er selv ret vild med ideen ;-)
Stort set alt julepyntet var hjemmelavet, og det var meget tilfredsstillende endelig at kunne se alle mine fine ting komme ordentligt til deres ret.
Jeg havde også lavet et par flagranker, der fylder godt på et stort juletræ.

Tapetstjerner fra år 2010.

Origamidiamanter fra i år.

"Avisengle" lavet af sider fra gamle bøger, lavet i 2011.

Silkepapirs rosetter lavet ca. år 2006.

Origamifugle fra i år.
Træet skulle også kunne spises, ligesom i sangen ;-) Så jeg havde bagt glutenfri vaniljekranse til at pynte med.
Den fine blæsebælg er håndlavet af min tante Jette, der kan lave alt.
 Skøn opstilling i grønne nuancer.
Julekrybbe i krybbe....
 Jeg havde lavet fin fletning på min smukke lillesøster.

Ansigtsløse nissemænd


Troldeungen i maven var juleaften 24 uger og 4 dage.

6 kommentarer:

  1. Dejlige stemingsbilleder og fin pynt!! Rigtig godt nytår :-)

    Hilsen Karina

    SvarSlet
  2. Hvor er det bare noget smukt julepynt du har lavet gennem årene og en meget smuk lille baby mave :-) tænk du næste år skal fejre jul med en lille baby.

    Www.theibizamom.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Det bliver så sjovt at se julebilledet år 2013 :-)

      Slet
  3. Smukt juletræ ;).Hvor er du god til at folde ;-)
    Vi havde ingen stjerne på vores træ i år, men den der af søstrene grene tommestokken, den vil jeg huske, den er jo bare genial.

    SvarSlet
  4. det er faktisk bare en ganske almindelig tommestok fra bauhaus eller silvan... Drømmer lidt om at finde en gammel fin en i mørkt slidt træ. Det tror jeg bare er rigtig fint.

    SvarSlet