mandag den 10. december 2012

Christianias Julemarked


I går havde vi besøg af min kærestes forældre fra fyn, der havde trodset vejret og bevæget sig herover med tog. Vi gik en tur over på Christiania, der simpelthen var det smukkeste snedækkede sted. Vi skulle selvfølgelig også ind forbi Christianias Julemarked i Den Grå Hal, der åbnede i fredags. Markedet holder åbent alle dage indtil 20. december (14-20 på hverdage og 12-20 i weekender - d. 20 lukker det dog kl. 18).


Meget fine armbånd i rigtig lækker udstilling!Fik vist ikke navnet med den søde dame, der har boden, hvor de to ovenstående billeder er taget. Hvis du læser dette, så skrive endelig lige til mig, så jeg kan få dit navn og link på - eller hvis andre ved det, så giv lyd ;-) 


Skønne figurer fra Lilian Adler. Jeg er helt tosset med pingvinen på første billede. De kan både bruges som halskæder eller hænge/stå til pynt.

Fine smykker.



Den skønneste biks fyld med gøgl i glitter og papir. Birte Maries fantastiske små kunstværker gør mig virkelig i julehumør.

Fairtrade designers har også en meget lækker bod.

Og der er selvfølgelig også mulighed for at støtte Staden og købe Christiania aktier på markedet. Jeg kan virkelig anbefale det som julegaveide ;-)


Lækkert keramik af Helle Vestergaard.Den fineste lyskæde med skærme i vokset papir. 
Meget lækre små lersvampe og kæmpestor svampelampe fra den græske kunstner Fani Skamagi, besøg hende på facebook.
Puder i fine farver fra Haulrig.

Hvilke ting tror i jeg endte med at tage med hjem fra markedet? Ud over ham her...

6 kommentarer:

  1. Seriøst - Der ville jeg virkelig gerne have været!

    SvarSlet
    Svar
    1. Så er det da heldigt, at markedet holder åbent helt til 20. december, så du kan nå det endnu ;-)

      Slet
  2. Mon ikke du fik en lille svamp med hjem?
    Måske flere? :)

    SvarSlet
  3. Svampe i keramik eller ler?
    Og sikke et skønt kærestebillede!

    SvarSlet
  4. Uh, mon ikke du tog den kære pingvin med hjem - den er suuper fin!

    Der er en glædelig nyhed til dig lige her:
    http://camomillas.blogspot.dk/2012/12/9-december-sne-kreativitet-en-meget.html

    Tillykke :-)

    SvarSlet
  5. Sikken en masse billeder du fik taget :-) Det er mange år siden jeg har været på Christianias julemarked, der er bare så mange fede sager.
    Du har vel købt nogle af de skønne svampe ?

    SvarSlet