lørdag den 8. december 2012

8. december - Tapetstjerner

Kraftigt inspireret af Rie Elise Larsen lavede jeg for 2 år siden disse stjerner af tapet, papir, vintage knapper og broderigarn - og en hulens masse lim.


Materialer
Computer + Printer
Saks + Blyant + Lim + Nål
Karton
Mønstret papir eller tapet
Knapper
Broderigarn


DIY
1. Find et billede af en stjerne på nettet og print den ud i den ønskede størrelse
2. Lim billedet på karton, og klip den ud - dette er skabelonen
3. Tegn herefter en masse stjerne af på det resterende karton, og tænk over hvordan du lægger dem i  forhånd til hinanden, så du bedst muligt udnytter pladsen
5. Lim herefter kartonstjernen (ikke skabelonen) på det ønskede tapet, og klip tapetet til. Lim så den anden side af stjernen på tapetet og klip til igen.
6. Prik 2 huller i midten af stjernen med en nål
7. Sy knappen fast i hullerne med broderigarnet, der også bindes sammen i enderne på bagsiden, og bruges til strop.



8 kommentarer:

  1. De er så fine :-) Jeg får snart fingerne i nogle skønne tapet bøger - Glæder mig :-)
    God weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Uh Ha :-) Lækkert med an masse forskellige tapeter!

      Slet
  2. Ej nogle fine stjerner - elsker julepynt der er lidt anderledes :D
    Hilsen www.vinterfryd.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. ja - det er altid godt med noget der er lidt nyt, også i farverne. Man kan jo også sagtens lave disse i alle mulige andre former, fx juletræer hvis man synes det skal være lidt mere julet.

      Slet
  3. Så smart!
    Da vet jeg hva jeg kan gjøre med alle restene og extra rullene etter et helt hus ;o) .. kanskje det blir litt mange... ;o) Men dette må prøves!
    Takk!!
    God weekend!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvis du får lavet en ordentlig stak... Så kan de jo altid puttes på gaverne som til-og-fra mærker? Det kunne da være rigtig fint!

      Slet
  4. Hej Marie. De er så flotte. Sælger du ud af dem ? Mvh Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lone. Tak for din kommentar. Det er desværre ikke nogle jeg laver længere, men skriv mig evt. en mail ang hvor mange du ønsker, så kan vi se, om vi kan finde ud af noget. mvh Marie
      marieerenbjerg@gmail.com

      Slet