torsdag den 6. december 2012

6. december - strikket julestrømpe

Dagens låge i julekalenderen bliver uden DIY guide, for jeg vil ikke sidde her og skrive en hel strikkeopskrift. En hvilken som helst opskrift på ganske almindelige strømper kan bruges.


Dette er den første og eneste strømpe jeg har strikket, og jeg var rastløs, utålmodig teenager dengang den blev til. Da jeg ikke gad at lave makkeren, er den blevet opgraderet til julepynt.

Min opfordring lyder hermed - strik en masse singlestrømper i julefarver og pynt op med dem. Hvis jeg havde en trappe, så ville jeg hænge strømper hele vejen ned langs gelænderet og pynte dem med gran eller andet vintergrønt. De kan også bruges til kalendergaver, hvis man har nogen man gerne vil forkæle med en lille overraskelse hver morgen.


Hvis i ikke kan strikke, eller bare mere er til hurtige løsninger, kan i her se en fin guide til hvordan man kan sy en strikket strømpe af en gammel sweater.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar