onsdag den 5. december 2012

5. december - avisengle DIY



Her kommer der lidt "snyde billeder", for de er alle fra sidste år. Julepynten herhjemme er indtil videre begrænset til 3 Maileg nisser i vinduet, en skål valnødder på sofabordet og en skrabejulekalender fra svigermor.


Jeg har kaldt disse engle for avisengle, for aviser er helt sikkert det nemmeste materiale at arbejde med. Sider fra en salmebog er også ret velegnede, fordi de også er tynde i kvaliteten. De flereste af dem jeg har lavet, er dog af sider fra almindelige oldgamle bøger, fordi jeg syntes det var sjovt med de flossede kanter og det gulnede papir. Papiret er dog så porøst, at det er rigtig svært at arbejde med. Og jeg kan som sagt virkelig anbefale avispapir! Så skal man bare finde nogle sider uden billeder og uden for mange overskifter.

Materialer:
Papir - avis, salmebog, nodepapir. De kan også laves i alm. mønstret papir.
saks, klipsemaskine, limpistol
snor - broderigarn, sejlgarn, gavebånd eller andet.
glansbilleder

1. klip et stykke papir i den ønskede størrelse, eller riv en side ud af bogen.
2. fold papiret som en vifte
3. lav en fold på viften. Hvis folden laves lidt skævt som jeg har vist, bliver resultatet som det ses her for neden. Laves folden i midten dannes en cirkel. I kan selv eksperimentere med hvordan papiret skal vendes og foldes. Den jeg har lavet er foldet på mange forskellige måder.


4. Bind en snor rund om folden, så knuden sidder på bagsiden.

5. Fold viften ud både under og over snoren, så de mødes i siden, og klips dem sammen. Nu mangler der bare at blive limet et glansbillede på, brug en limpistol.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar