søndag den 23. december 2012

23. december - masking tape stjerner

Eftersom masking tape har været en af de helt store hit i år, synes jeg det er passende, at det også får en plads på juletræet ;-) Hvis du ønsker at lave disse stjerne kan det gøres i en luksus- og en Budgetudgave.

Luksus - put masking tape på begge sider af de 4 stjernestrimler og fold stjernen efter anvisningen på pakken.

Budget - jeg er selv meget sparsommelig med min masking tape, og har derfor lavet en lille model over hvilke steder på strimlen der er synlig. På denne måde skal der bruges ca. 80 cm tape pr. stjerne. Det er ca. 1/4 af hvad der bruges i luksusudgaven.

DIY
De to yderste sider på strimlen har jeg kaldt 1 og 2. Den inderste side, der er bag ved 1 kalder jeg 3 og den bag ved 2 er nr 4 (se skitse).
Jeg har lavet modeller over hvor på de 4 sider af hver strimmel der er synligt, og derfor skal sættes tape. Det er det område, der er skraveret på kladdestrimlen. Da det kan være svært at placere tapen helt præcist, kan jeg anbefale, at lave stykkerne en smule større end det er nødvendigt. Alle mål er målt fra folden på strimlen, altså indefra midten. De strimler jeg har brugt er 1 cm i bredden, hvis strimlerne er bredere gælder disse mål ikke.


Side 1 - Det synlige område er fra ca. 7,5 - 10 cm fra midten. Som i kan se på billedet, er mine strimler smallere end maskingtapen, og man må derfor klippe det overskydende af efterfølgende. Det kan evt. bruges til at dekorere årets julegaver ;-)
Side 2 - Det synlige område er ca- fra 0-1 cm samt 2,5-5 cm fra midten. Jeg har dog valgt bare at lave et stykke. Det er desuden en god ide lige af lade tapen gå en smule hen over midten/folden.
Side 3 - Det synlige stykke går fra ca. 2-3 cm samt 4,5-7 cm fra midten. Her har jeg også bare sat et samlet stykke tape hele vejen.
Side 4 - Det synlige stykke er ved ca. 5,5 - 8,5 cm fra midten.
Her er en oversigt over de 4 sider. Bare for lige at udpensle det, så er det alle 4 strimler, der skal have tape på alle 4 sider.

Så skal stjernen flettes efter anvisningen på pakken. De 4 strimler skal samles, så side 1 vender opad på alle sammen, ligesom på nedenstående billede.
 Og sådan her skal der startes på stjernen, for at det kommer til at passe...



Og så er det jo min fødselsdag i dag ;-) Glæder mig til at vise hvad jeg har fået i gaver!

13 kommentarer:

  1. Tillykke :o) Og glædelig jul!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Helene - og rigtig glædelig jul til dig.

      Slet
  2. Tillykke med fødselsdagen og sikke en fin idé :-) glædelig jul.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) jeg bliver mere og mere glad for de her stjerner, hver gang jeg ser på dem!

      Slet
  3. Gud hvor smart! :) Og tillykke med fødselsdagen. :D
    Og selvfølgelig også rigtig god jul.

    www.badutspringeren.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. lidt smart har man vel lov til at være ;-)

      Slet
  4. Tillykke :) De stjerner er bare så flotte! Desværre er jeg et fjols til at flette dem. Og så er din nye header så fin :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Så må du jo i stjerne bootcamp. Jeg synes virkelig det er et spørgsmål om øvelse med sådan noget her, og har man fingrene rigtigt skruet på, så skal det nok lykkedes. Men det er virkelig ikke til at læse sig til ud fra manualerne... Og dejligt at få lidt respons på headeren ;-)

      Slet
  5. De er super fine, har selv tænkt på at lave nogle lignende, men det bliver nok først næste år igen - tak for inspirationen :)

    SvarSlet