søndag den 2. december 2012

2. december - Nissestrømpe DIY

Til dagens jule-DIY skal der også bruges rester... stofrester. Jeg er blevet inspireret af Mailegs nisser med de spidse huer, til at lave en lille julestrømpe. Strømpen passer fint ind i Mailegs univers, både i formen og med blandigen af forskellige mønstre.

1. Tegn en skabelon af en strømpe i den ønskede form. Lav en identisk form, hvor tåspidsen og hælen klippes af. Der skal også bruges en rektangulær skabelon til kanten øverst.

2. Find tre stykker stof du ønkser at bruge og klip stykkerne ud i stof.



3. Sy delene sammen. Jeg synes det sværeste er hælen, og den laver jeg altid i hånden. Stryg herefter de to halve sokker.

4. Sy herefter de to halve sokker sammen. Her skal der så også syes strop i - det glemte jeg bare at gøre. Det er rigtig fint bare at bruge en snor af stof.

5. Vend retsiden udaf, og fold kanten ned.

Jeg får i øvrigt først trukket vinderen af 1. advents giveaway i morgen. Men det skal nok komme ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar