søndag den 16. december 2012

16. december - køkkenrullesnefnug

Dagens indlæg i DIY-julepyntskalenderen er et gæsteindlæg af Signe fra Visse Vasse, og jeg synes simpelthen bare hendes snefnug af køkkenrulle er sååå godt fundet på. Jeg har endnu ikke selv prøvet at lave dem, da jeg lige skal hjem til mine forældre og stjæle en isassiet først. En lille tilføjelse fra min side kan være, at man kan forlænge holdbarheden af dem, hvis man bruger en sukkeropløsning i stedet for rent vand.

Tag en is-assiet med et fint mønster under bunden og vend den med bunden opad.

Læg 4 stykker toiletpapir på kryds og tværs.

Spray med en forstøver vand på, til den er godt gennemblødt. Jeg bruger en gammel hårprodukt flaske, jeg har fyldt vand i.

Tryk det våde papir godt ned i alle fordybninger. Stil den til tørre. Det tager et par timer ved god stuetemperatur.

Når den er tør, er den lige til at tage af is-assieten.

Klip den til. Jeg har klippet nogen efter den inderste blomst og nogen efter den yderste. Det giver to meget forskellige resultater. Pynt med det du lige har af bånd og perler.

18 kommentarer:

  1. Smukt. Tak for den fantastiske idé. Fedt den er lige til at gå til.

    SvarSlet
  2. Hold op et fedt trick - tænk at det kan holde formen alene med vand ... Fedt at se en DIY, som var sprit ny :-)

    SvarSlet
  3. Hvor er de smukke..og enkle..og vidunderlig ide. Må prøves.

    SvarSlet
  4. Fantastisk idé - de er så fine :)

    SvarSlet
  5. WHAT??! Kan man dét? Bare sådan?? De er SÅ flotte, og jeg var overbevist om, at det med "køkkenrulle-snefnug" var en form for "finte" :D (Men det ER det vel også sådan lidt - hvis det i virkeligheden er toiletpapir der er brugt? haha)

    Nå men super fine er de - og meget kreativt og budgetvenligt!! Jeg MÅTTE jo bare pinne den! http://pinterest.com/lenenehlsen/

    niftybynehl.wordpress.com

    SvarSlet
  6. Sikke en fed idé, det må prøves ;-)

    SvarSlet
  7. Hold da op, den var godt nok sjov. Heidi

    SvarSlet
  8. Nej hvor er de FINE!!! Endnu en ting gemt som skal afprøves... Der ER bare ikke timer nok. Men heldigvis kommer der endnu en jul - bare HVIS nu jeg ikke når det hele. Ideen her er ihvertfald gemt. Tak :-)

    SvarSlet
  9. hOLD NU HEEELT OP, DET VAR EN FED IDE.

    SvarSlet
  10. Hvor er de fine... Skøn idé ;)

    SvarSlet