fredag den 16. november 2012

Skygger og Spejle

Jeg har leget lidt med spejle og skygger inspireret af et gammelt indlæg fra Karlssons Kludeskab. Hun viser hvordan man kan minimere slagskyggen ved at bruge et spejl til at reflektere lyset. Ganske simpelt, jeg har bare aldrig lige tænkt over at bruge det til fotografering.


Jeg vil gerne lige bruge et par linjer på at undskylde den super dårlige billedkvalitet. Mit kamera, som jeg vist ofte brokker mig over, er indstillet på den aller dårligste opløsning, og knapperne er kaput, så man kan ikke ændre på det. Hvad skal man mon gøre for at der falder et nyt kamera ned fra himlen? Og hvilket mon man så skulle ønske sig? Jeg gad virkelig godt have et, der tog gode billeder indendørs i relativt dårlig belysning. Nogle ideer?


2 kommentarer:

  1. Jeg er bestemt ikke en ørn til billeder, men jeg har lige set en anmeldelse af et kamera hos Carlas cafe http://www.carlascafe.dk/2012/11/anmelder-canon-eos-m.html
    God weekend ;)

    SvarSlet
  2. Hvis du har lidt problemer med at fotografere enkelte ting kan du evt lave en fotokasse ( se link)
    http://www.lonnies.dk/2010/12/diy-produkt-fotokasse/
    Tricket med spejlet er ret smart, det kunne være jeg skulle forsøge mig med det.

    SvarSlet