mandag den 5. november 2012

Mama Dress?

Jeg er nu 17 uger henne, og tøjkrisen begyndte allerede for flere uger siden. Jeg kan absolut ikke holde ud at have noget på der strammer på maven - for kvalmen er altså ikke helt forsvundet endnu. Men på den anden side gider jeg ikke rande rundt i alle min oversize bluser. Pre-preg gik jeg ellers stort set aldrig i andet end oversize... men nu vil jeg bare gerne have, at man kan se at det er en lille bule, og ikke bare fordi jeg er "tyk". Jeg er begyndt at læse med hos Boligcious-Kids gravid dagbog. Og her fandt jeg til min store lettelse ud af, at topshop har en maternity linie, som kan købes over nettet. Jeg faldt med det samme for denne grå kjole!

Grey Topshop Maternity dress
Hvis nogle ligger inde med gode tips til andre steder man kan købe mama-tøj, makeup uden alle de forbudte ting eller graviditetshjemmesider generelt, så er jeg nu akkurat nået dertil, hvor jeg har fundet ud af, at der er an baby på vej, og gerne vil vide ALT - NU.

7 kommentarer:

  1. Først og fremmest så håber jeg det går godt med det lille liv i mavsem!
    Hvis man skal have noget eksklusivt så har Mor-og-barn.dk har nogle ret fede kjoler, Milker hedder de. De er stribede med lommer i kontrastfarver, dem synes jeg er rigtig fine og kender flere der har været glade for netop det mærke! Men generelt så er det jo ikke ret lang tid man skal være gravid med kæmpe mave så mit råd er at bruge elastikker til at lukke sine jeans og andre bukser med, det trick brugte jeg selv til jeg var i uge 25(eller deromkring) og ellers så er H&M's mama afdeling et kig værd! Der er ikke nogen grund til at købe noget der er alt for dyrt! Det er dyrt nok i selv sig selv at have barn! Så mit egentlige råd bliver nok at fokusere mere på de ting der er behov for efter fødslen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anina :-) dejligt at høre fra dig! Jeg har brugt elastikker til at lukke mine bukser, men det går bare ikke rigtig længere :-( Og kan heller ikke passe almindelige strømpebukser... så er nået dertil hvor jeg bare må ud og have noget med lidt ekstra plads. Synes simpelthen det er for tidligt at jeg skal føle mig som en flødebolle ;-) Jeg vil lige kigge på det link du skrev. Nat Nat

      Slet
  2. Leggins er din ven! H&M har nogle mama versioner, man kan trække helt op over mavsen. Lækkert når den bliver rætti' stor. Og så gik jeg mest i sådan nogle H&M basics (ikke mama) stramme kjolebluser med lange ærmer, for at flashe at bulen var mere fast end den plejede (se evt mit tidligere profilbillede). Og i så en sløjfe hen over den, for dem der stadig måtte være i tvivl.
    Og hvor er det hyggeligt - nyd det (trods kvalmen....håber snart den er på retour).

    SvarSlet
  3. Jeg har været rigtig glad for at bruge E.l.f. Make up. Især deres mineral makeup som heldigvis ikke koster en bondegård. Du kan se lidt mere her http://www.eyeslipsface.co.uk/category.asp?catID=10&currency=DKK

    Hav en god aften.

    SvarSlet
  4. Er ret sikker på at man kan købe ventetøj hos asos. Jeg købte bl.a. strømpebukser hos mamalicious og også nogle af deres kjoler, men deres bukser var jeg ikke så vild men så dem købte jeg hos h&m. jeg er så én af dem, der købte en del ventetøj....jeg køber også en del tøj normalt og prioriterede at jeg (også) skulle føle mig godt tilpas og velklædt under graviditeten - desuden kan man jo sælge ventetøjet bagefter - det gjorde jeg:-)
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
  5. Uha den bordeaux cardi er lækker. Den kan da bestemt også bruges som ammende!!!
    Syntes også det var lidt svært med lækkert graviditetstøj. Brugte strut (en butik på fælledvej) en del. Har forresten også en give-away kørende med dem for tiden, ved ikke om du har set den??
    Den grå kjole der er super fin, du er heldig hvis du allerede har en lækker bule at vise frem, min kom ret så sent og blev aldrig enorm faktisk.

    KH

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har også hørt om strut, og tjekket webshoppe. Må lige se hvad man kan få fingrene i i din giveaway ;-)
      Og mht bule.. så er den ikke just kæmpe... Men jeg er en str. 34 og har pt (21+3) taget 2,5 kg på... Og kæmper for at holde vægten... :-( Til gengæld har de ekstra kg kun sat sig på mave + barm... så det skal man vel heller ikke brokke sig alt for meget over. Og når jeg har helt stramsiddende tøj på, og et tydeligt bælte helt over barmen, er jeg da også begyndt endelig at få lidt kommentarer :-D

      Slet