onsdag den 17. oktober 2012

Halskæder med flasker

Jeg modtog for et par uger siden en lang og meget rørende email. Jeg vil ikke referere indholdet i detaljer, da det var meget personlig, og jeg ikke synes det er min historie at dele. Men lidt af historien vil jeg gerne fortælle til jer.

Afsenderen af mailen havde for et lille års tid siden mistet sin søster, der havde været syg i længere tid. På denne søsters fødselsdag, havde jeg så postet indlægget med flaskeposthalskæderne. Yderligere passede disse på en beskrivelse af en halskæde, som søsteren havde nævnt i et farvelbrev.

Jeg blev derfor spurgt, om jeg kunne overtales til at lave et par halskæder, som det havde været søsterens ønske. Og det ville jeg selvfølgelig meget gerne være med til at opfylde. Det blev til disse 3 halskæder.

I dag var modtageren så forbi for at hente dem, og hun syntes heldigvis om dem! Jeg rettede dem lige lidt til, efter hun havde prøvet dem. Og det var meget hyggeligt at kunne sidde og snakke lidt, mens jeg lavede dem færdig.
To af halskæderne er i antik guld, og den sidste er med kæde i oxyderet look. De har alle tre et ekstra lille vedhæng med kæder, der hænger ned ved siden af flasken. Og de har snore i forskellige farver. Kæderne kan justeres i længden, så de både kan bruges kortere og længere.

8 kommentarer:

  1. Pyha - sikke en historie. Fine kæder du har lavet og dejligt at de bringer lykke der hvor de er kommet hen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også bare glad for at kunne hjælpe, på den måde jeg nu kan det.

      Slet
  2. Fin historie, og fine kæder. Vil søsteren mon putte noget særligt i de små flasker?

    SvarSlet
    Svar
    1. Der var helt særlige planer med dem, som jeg dog af respekt for familien ikke vil skrive om på nettet.

      Slet
  3. Hvor er de bare søde :) Er vild med dit tape, har du en hel væg med det? Det er lidt svært at se ud fra billederne.

    SvarSlet
    Svar
    1. hvis det er tapet du mener, og ikke tape ;-) så er det faktisk slet ikke tapet, men bare et stykke mønstret papir jeg har sat op bagved, da jeg skulle tage billedet - bare for at få lidt farve i baggrunden.

      Slet
  4. Hej Marie,
    Det er vist nok mig du taler om... smiler <3 Jeg kigger på dem/hende i skrivende stund. Mon du stadig laver dem på bestilling? Min veninde har tidligere på ugen mistet sin mor. Hun bad mig finde frem til dig. Grebet af panik et øjeblik for kunne ikke finde vores korrespondance. Men tak for Google og tak for at du postede dette for nu kan jeg fluks sende hende linket. Kærlig Hilsen Sanja

    SvarSlet
  5. Hej Sanja
    Det er jo dig jeg taler om :-) Jeg har muligvis nogle flasker liggende stadig, så din veninde kan skrive mig en mail, så finder vi ud af det.
    mvh Marie

    SvarSlet