torsdag den 6. september 2012

Film - Never let me go

Jeg så i går aftes filmen Never Let Me Go, og den gjorde virkelig stort indtryk på mig. Det er endnu en af den slags film, hvor det er rigtig svært at fortælle hvad den handler om, uden at afsløre for meget. Men den er helt sikkert et kig værd, hvis man er til film, der foregår i et stille tempo, men som til gengæld er smækfyldt med godt skuespil, og hvor hver eneste lille detalje er en velvalgt brik i historiens puslespil.



Filmen introduceres ved ordene:

The breakthrough in medical science came in 1952.
Doctors could now cure the previously incurable.
By 1967, life expectancy passed 100 years. 

Gennembruddet i lægevidenskaben kom i 1952.
Læger kunne nu helbrede tidligere uhelbredelig sygdomme.
I 1967 var den gennemsnitlige levetid over 100 år.

Efter denne intro sad jeg lidt med følelsen af, at der var et eller andet jeg havde hørt forkert, eller at der var noget jeg ikke havde fået med. Efter min mening er det den bedste følelse at få vækket hos sit publikum - nemlig nysgerrigheden efter hvad fanden det er, de snakker om. Forsøget på at finde ud af hvilke spilleregler det er, de har sat op i det univers, hvori historien fortælles. 


Filmen er fra 2010 og er ude på DVD

3 kommentarer:

  1. Det lyder en film som godt kunne drage mig. Tak for fif. :)

    SvarSlet
  2. Kan kun give dig ret, en fantastisk film der i den grad gør indtryk(0:

    SvarSlet
  3. Lækkert med sådan et film tip, det lyder som en jeg vil æde råt. Ha en dejlig weekend

    SvarSlet