tirsdag den 5. juni 2012

Tribal Taske - DIY

Jeg har lavet en taske af et gammelt kludetæppe. Den er meget kraftig i kvaliteten, og kan derfor holde til at blive slæbt med rundt hele sommeren til festivaler, strand og loppemarkeder.

Hvis du laver noget ud fra mønsteret, så læg endelig en kommentar, så jeg kan linke til dig :-)




Jeg fik ideen, da jeg sad og bladrede et Femina igennem hos min moster, hvor jeg faldt over ovenstående taske fra Hope. 








Vi fandt gamle kludetæpper i kælderen, der her hænger til tørre i solen.

Det skal du bruge
Gammelt slidt kludetæppe
Symaskine
Nåle, saks, målebånd og sytråd

Fremgangsmåde
Det grove stof er svært både at klippe og sy i, men det kan godt lade sig gøre. Jeg knækkede kun én nål på symaskinen ;-)

Klip et rektangulært stykke til selve tasken, mit er 91x43 cm
Klip to stropper, der er 80 cm lange og 4 cm brede
ZigZag alle stykkerne med det samme, da vævningen hurtigt løber
alle stykkerne er zig-zagget hele vejen rundt, da vævningen hurtigt løber.
Læg taskestykket dobbelt, og sy de to sider sammen, og vend vrangen indad.
sy stropperne på. Jeg har valgt at sy dem på udenpå tasken, for at holde fast i den lidt rå og slidte stil. Og jeg har med vilje valgt at bruge stykker af tæppet, der var lidt i stykker.

Jeg har som i kan se et tæppe mere, og planen er, at den næste taske skal være med lynlås og foer, og måske vil jeg bruge et gammel ødelagt læderbælte til stroppen...

7 kommentarer:

  1. Oh oh, er blevet til en skøn taske,du er bare go`! gid jeg skulle på festival med sådn en:) Moster

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har jo lovet at lave en til dig ;-)

      Slet
    2. WHAT? hvorn ku jeg glemme det??? Glæder mig, vil putte Pondus og madpakken i og drage ud i den store vide verden! Moster

      Slet
  2. Det var jo den taske du havde med på loppemarkedet! :) Glemte helt at sige at jeg synes den var flot. Fedt at du har lavet den selv!

    SvarSlet
  3. Wow den er cool.
    Og super idé med at bruge et gammelt bælte!
    Jeg har netop en taske i tankerne, hvor det kunne være rigtig fedt :).
    Tak for inspirationen.
    :o) maj

    SvarSlet