fredag den 22. juni 2012

Tøjdyr

I en oprydning af den grundigere slags dukkede disse tøjdyr op af gemmerne. De 3 filt-dyr bære på et fantastisk sommerferieminde fra min barndom i min mormors sommerhus. Min kusine og jeg havde været på biblioteket og låne Agatha Christie lydbøger og en bog med skabeloner til filtdyr. Vi brugte en uge på at ligge på et vattæppe i haven med en kassettebåndoptager og kværne 100 kassettebånd igennem imens vi syede bamser i hånden.




Den hæklede elefant har jeg også lavet i min barndom, og selvom den er lidt deform er den meget sød.

4 kommentarer:

  1. Årh hvor er de fine, godt at de er fundet frem igen :o) Og du har da godt nok været et dygtigt kreativt barn! Føler mig også helt hensat til barndommen når jeg læser dit indlæg, var også tosset med Agatha Christie :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er så hyggeligt med gode minder.
      Angående krea-barn vil jeg sige til mit forsvar (inden andre får mindreværdskomplekser), at jeg kommer fra en "kunstner familie" hvor vi børn er blevet meget engageret i de kreative fag, fra vi var helt små. Der har altid været materialer til rådighed og frihed til at gøre tingene på vores egen måde, frem for at følge opskrifterne.

      Slet
  2. Jeg er hel vild med elefanten! Hvor er den bare nuttet :D

    Klem Pernille - pescno.blogspot.com

    SvarSlet