tirsdag den 26. juni 2012

Mormors smykker



Jeg har enkelte arvestykker fra min mormor, heriblandt disse smykker. Jeg bruger dem ikke rigtig endnu, men nu har jeg lagt dem frem, for jeg bliver så glad af at kigge på dem og mindes min mormor.

Ringen fik jeg, da jeg var helt lille med beskeden om, at den skulle blive hos mormor indtil jeg kunne passe den. Der blev et helt ritual ud af, at jeg skulle ind og finde den i hendes smykkeskrin og prøve den, hver gang jeg var på besøg.
 Ørestikkerne fik hun lavet til mig, af min oldefars manchetknapper.

Jeg har ingen fin historie knyttet til halskæden, men jeg glæder mig til at bruge den eng dag jeg skal være rigtig fin.

10 kommentarer:

  1. Sikke nogle smukke smykker...
    Og hvor ser dit lille stilleben fint ud.

    SvarSlet
  2. Sig mig lige hvad er det der foregår??? Først det mest cool stylet skab jeg har set, sparker mig direkte i maven i formiddags og nu dine familie smykker som er så smukke og skønt med lidt historie til. Samt det fine lille opbevaring skuffedarie! Hvor er det fint, grøn af god misundelse, må hellere gå i seng ;-) og tak fordi du deler dine smukke ting!

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er herlig! Og grøn er altså en pæn farve, så det er vel ikke det værste man kan være ;-)

      Slet
  3. Flotte smykker og sikke en sød historie med ringen.. Det må være et rigtig dejligt barndomsminde!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er bestemt også et minde jeg værdsætter højt. Og derfor er jeg så glad for at jeg har fundet på, at have ringen liggenede fremme..

      Slet
  4. Fantastisk historie med ringen. :) mon du så kan passe den nu?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan! Men desværre har den tabt en sten... det er jo risikoen ved at bruge ting, fremfor bare at lade dem pynte... Vil meget gerne snart tage mig sammen til at kontakte en guldsmed, så jeg kan få geninstalleret den manglende sten. Men jeg frygter for, hvad det vil koste.

      Slet
  5. Det er godt nok nogle flotte smykker du har arvet, er især helt vild med ringen. Det er godt nok heldigt, at du kan passe den, for ringstørrelser er jo meget individuelt. Jeg tror desværre ikke, at du skal regne med, at det er helt billigt hos guldsmeden.

    SvarSlet