tirsdag den 19. juni 2012

Layout - billedrammer fjernet

Jeg har lavet lidt småjusteringer i bloggens layout, da jeg længe har jeg været irriteret over et par ting. Særligt de hvide rammer, der har været rundt om mine billeder, som jeg ikke lige har kunnet finde en måde at fjerne på i den nye grænseflade. Nu fik jeg så taget mig sammen til at søge efter en guide til dette. Det er helt utroligt så glad man kan blive for sådan en lille ændring! Guiden finder i her hos Tusind Kamel.
Jeg har desuden fjernet de grå streger rundt om fanerne for oven, og den lodrette streg ude ved sidebaren. Jeg viser lige kort hvordan til sidst i indlægget.

Før
Jar lige zoomet lidt ind, for bedre at vise de irriterende rammer





Efter


Når i har ændret i HTML-koden som beskrevet i Tusind Kamels guide, skal det se sådan her ud:


For at fjerne de grå streger:
Gå ind i  > Skabelon > Tilpas > Avanceret > Accenter
Og vælg herefter farven Transperant i begge felter.

Håber der er andre derude, der kan få lidt glæde af dette. Jeg er i hvert fald meget tilfreds med resultatet!


12 kommentarer:

  1. Ja, det kan godt give en hel masse, selvom det kun er nogen små-justeringer!

    Men det ser godt ud =)

    SvarSlet
    Svar
    1. når man er lidt perfektionistisk, kan de små justeringer føre stor glæde med sig!

      Slet
  2. Tror lige jeg skal benytte din vejledning på min blog. Er nemlig også træt af kasserne rundt om billederne. Det må blive i den næste overspringshandling jeg har ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kan ikke lige finde den mulighed der hedder "Accenter" ? øv!

      Slet
    2. Nåh.. det må vi lige kigge på næste gang vi ses!

      Slet
  3. Åhhh hvor har de skygger irriteret mig, så tak for vejledning!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var så lidt :-) tænkte nok der var andre perfektionister derude end mig ;-)

      Slet
  4. Tusind tak (også til Line-Malou selvfølgelig)!!!
    Det var dejligt at slippe af med de skygger og rammer! :)

    SvarSlet
  5. Hvor fedt med din DIY Marie, men hvorfor vil det ikke virke hos mig.. øv øv og atter øv...
    Nu har jeg lavet så meget om på bloggen og det er bare så øv med de skygge..
    Håber jeg finder ud af hvorfor..
    Kh Camilla
    http://celinas-verden.blogspot.dk

    SvarSlet
  6. nu fandt jeg ud af det, jubiii, havde glemt at rette et enkelt sted.. Så jeg var lige lidt hurtigt til at brokke mig over jeg ikke kunne finde ud af det..
    hi hi..
    kh Camilla

    SvarSlet