mandag den 4. juni 2012

Fletnigekrans - Halv Fransk

Jeg har forsøgt mig med en ny fletningekrans. Se min anden fletningekrans her.

Jeg fik ideen til denne krans, da jeg så Emily Salomons indlæg om en udadvendt fransk fletning. Jeg tænkte, at den også måtte kunne laves hele vejen rundt om hovedet. I modsætning til Emily har jeg lavet den "halvt fransk", idet jeg kun har tilføjet hår til totterne oppe fra, og altså i hver anden tot. Næste gang vil jeg starte i den side hvor jeg har min skilning, og altså i den "lave side" og bagud derfra. På den måde vil enderne mødes i siden, og ikke på toppen af hovedet, som de gør nu.




7 kommentarer:

  1. Smukt med smuk på ... Mit er desværre ikke langt nok, øv, det gad jeg godt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Man behøver faktisk slet ikke at have lige så langt hår som jeg har får at lave denne frisure. Nu ved jeg jo ikke lige hvor kort dit er... men altså, hvis bare det lige går til skuldrene burde det kunne lade sig gøre!

      Slet
  2. Fint er det :)
    En 'udadvendt fransk fletning' hedder en bundfletning :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tænkte nok, at den havde et navn...

      Slet
  3. Det ser superflot ud!
    Halv fransk lyder lidt... frækt..
    Men det gør selvfølgelig heller ikke noget...
    :) maj

    SvarSlet