onsdag den 30. maj 2012

Mit Køkken

Jeg har aldrig rigtig fået vist mit køkken, så nu må det være på tide. Jeg brugte hele aftenen i går (og lidt af natten med) på at gøre rent og dimse rundt. Jeg er rigtig tilfreds med den måde mine viskestykker nu bliver opbevaret på i den store turkise dåse. Jeg vil rigtig gerne høre hvilke detaljer i synes om!







Der er mange ting i køkkenet jeg ikke er vild med, men sådan er det jo, når man ikke bor i sit eget. Så må man arbejde med det man har. Hvis det stod til mig, blev hele køkkenet revet ned, for jeg har et meget anstrengt forhold til lågerne med de afrundede hjørner. Sidste sommer gav vi køkkenet en større omgang, og spartlede væggene op, for at dække savssmuldstapetet, og jeg spraymalede dørgrebene blå, for at tilføre lidt farve.

26 kommentarer:

  1. Jeg syntes dit køkken er rigtig fint!
    og inspirerende!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, altid rart at kunne inspirere :-)

      Slet
  2. For et koselig kjøkken med mange fine detaljer. Likte særlig godt oppbevaringen under vinduet med hengende gryter og sammenrullede håndklær. Jeg ville ikke ha forandret på noe:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også ret glad for stangen til gryder og pander. Det er et vandrør fra et byggemarked og krogene er slagterkroge. Lidt råt og industrielt ;-)

      Slet
  3. jeg synes det er et rigtig fint køkken som du har udnyttet godt, nu hvor du ikke kan lave det om. Jeg synes faktisk ikke man tænker "ej det skal rives ned NU". SÅ det har du gjort godt :)
    Er vild med de åbne hylder. Har jeg slet ikke i det nye køkken, men med brændeovn og en hund der fælder så det bare no go da der ligger hår over alt.
    Desuden synes jeg bare du har sådan en god orden, gid jeg havde det ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er altså også upraktisk med åbne hylder! Uanset om man har hund eller ej... Vi har jo gaskomfur, og så kommer der bare hurtigt meget fedt rundt omkring, så det skal tørres af rimelig ofte. Men jeg synes det er det værd, når man kan kigge på sine fine ting :-)

      Slet
    2. ... Og jeg har altså også ryddet op inden jeg tog billederne! Der er ikke altid så fint ;-)

      Slet
  4. Wauw Marie, dit køkken emmer af storby. Kan godt lide din farvesammensætning/at farven blå går igen i flere nuancer.Kunne nogle hynder måske pynte lidt på de bare stole? Fed idé med kasserne øverst på skabene og din hjemmelavet krydderihylde er en god,simpel idé!Og jeg bed mærke i den lille plakat; Anything I can imagine I can do, - godt statement at begynde med over sin morgenmad ;0) Well done! Vh. cupcake-stylisten.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. God ide med hynderne på stolene! Det vil jeg helt sikkert tage til mig. Jeg drømmer jo meget om at få skiftet stolene ud, da jeg absolut ikke synes de er de pæneste. Men det var lige det budgettet var til, da jeg flyttede ind i et køkken med bord i barhøjde, og derfor var nødsaget til akut at investere i nye stole.

      Slet
  5. Hej Marie. Sikke et dejligt lækker og lyst køkken du har. En rigtig god måde du opbevarer dine viskestykker på!:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Jeg føler også endelig jeg har fundet det helt rigtige formål til min fine gamle dåse.

      Slet
  6. Jeg er vild med kasserne ovenpå skabene, skide smart ide!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er glutenallergiker og handler derfor stort ind i Malmö et par gange om året. Så er det jo praktisk at have tingene stablet oven på skabene :-) Bogstaverne er tegnet med sprittoush.

      Slet
  7. Jeg synes du har et super hyggeligt køkken i dejlige farver. God detalje med viskestykkerne i dåsen, den ide snupper jeg da lige :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du skal bare være velkommen til at snuppe ideen. Tag gerne et billede af det, så jeg kan se hvordan det ser ud hos dig :-)

      Slet
  8. Vær glad for dit køkken!- der findes bestemt dem der er værre (fx mit påskegule/kirsebærtræs køkken uden underskabe!!!!!)..
    Jeg synes at idéen med trækasserne ovenpå hylderne er praktisk og lækker at se på:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvordan kan man have et køkken uden underskabe?? Det kan jeg bare slet ikke se for mig, men det lyder heller ikke rart ;-) Så er jeg da i hvert fald lige blevet en smule gladere for mit køkken!

      Slet
  9. Jeg kan lide det hele.
    Velorganiseret, og mange dejlige detaljer.
    God ide med frugtkasserne til opbevaring oven på skabene

    Stine:)

    SvarSlet
  10. Flot opbevaring over skabene! Jeg ville ønske jeg kunne det samme, men når man bor i et lille dukkehus, med lavt til loftet, er der ikke meget plads over køkkenskabene, desværre.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder ellers også meget hyggeligt at bo i et lille dukkehus :-)

      Slet
  11. jeg kan godt lide at gryderne hænger der hvor de gør - ellers ser det super fint ud dit køkken :)

    SvarSlet
  12. Jeg synes dit køkken har et rigtig fint look :)
    Er vild med idéen med at rulle viskestykkerne og have dem i kagedåsen!!

    SvarSlet
  13. Synes kjøkkenet ditt var superfint! Likte hyllen under vinduet så godt! Og boksen med kjøkkenhåndklær! Så fint når du ruller de sammen og setter de i boksen! De blå detaljene likte jeg også!! Du er kreativ!!
    Klem Siri

    SvarSlet