tirsdag den 22. maj 2012

Imponerende Krenit samling

Min far har arvet en ret imponerende samling af gamle Krenit skåle fra min farmor. Der var en gang også en del større skåle, der desværre ikke eksisterer længere, men jeg synes nu stadig samlingen er ret vild! Den turkisgrønne er min favorit, selvom det er den der er mest slidt i emaljen. De store lysegule og den blå er også virkelig skønne.
Er der i øvrigt nogen af jer, der før har set de små, hvor der også er emalje udenpå? Jeg er nemlig ikke stødt på dem før, og bliver i tvivl om de så er ægte?
Og så er dette i øvrigt mit indlæg nr. 100 :-)




4 kommentarer:

  1. Sikke en samling! Dem skal I værne om - det er ikke helt det samme med de nye...

    SvarSlet
  2. Smuk samling! Nej, jeg har heller ikke set dem med farve udenpå før. Men ægte eller ej, så er især den grønne af dem ret fin!

    SvarSlet
  3. Rimelig imponerende samling. Kan deværre ikke oplyse om dem med emalje uden på er ægte eller ej. Tillykke med dit indlæg nr. 100.
    Rundede også lige nummer 100 i går. Ret sjov følelse. Hav en god aften.

    SvarSlet
  4. For en fantastisk samling skåler. Det gjør jo slett ingenting om de er slitt - det er bare sjarmerende:)
    Gratulerer med ditt 100. innlegg!

    SvarSlet