tirsdag den 24. april 2012

Skåle af mellemlægsservietter DIY

Det her er et af mine gamle projekter fra 2009. 
Min mor havde en masse af familiens gamle mellemlægsservietter, og da jeg bare har så meget respekt for gammelt håndværk, syntes jeg det var synd og skam, at de bare lå gemt i et skab. Jeg lavede derfor en masse af disse små skåle. 

Hvis du laver noget ud fra min guide, så smid endelig en kommentar, så jeg kan linke til dig!


Det skal du bruge:
- Mellemlægsservietter
- Sukker og vand
- Husholdningsfilm
- En masse små skåle til at forme efter
- En bakke hvor de kan stå og tørre på

Sådan skal du gøre:
- Start med at dække en bakke til med husholdningsfilm og stil de små skåle på hovedet på bakken, og dæk ydersiden med film.
- Lav en mættet sukkeropløsning, hvor du opløser ordentlig portion sukker i en skål med vand.
dyp mellemlægsservietterne i sukkeropløsningen og fugt dem godt. Placer dem herefter udenpå de små skåle på bakken og sørg for at de ligger som ønsket.


- Lad bakken stå og tørre i et par døgn.
- Spray evt. skålene med lak, for at gøre dem mere stabile. Det har jeg dog ikke gjort, og de holder stadig fint her efter 2-3 år. Men de har også kun stået til pynt.

8 kommentarer:

  1. Jeg har fået to skåle foræret af Marie - og jeg er så glad for dem - de er lette som stjernestøv.

    SvarSlet
  2. hvor er de bare mega cool! :D
    deltag i min konkurrence om et gavekort på 400kr lige her: http://www.aanholm.com/2012/04/give-away-claire-giftcard.html

    SvarSlet
  3. Hvor er de bare super fine. Jeg kører en giveaway lige nu, så kig forbi:-)
    http://frkforsom.blogspot.com/2012/04/giveaway.html

    SvarSlet
  4. De er sørme fine - dem på jeg lige pin'e på Pinterest :-)

    SvarSlet
  5. Hej Marie.
    Jeg har tilladt mig, at skrive et indlæg, på min krea blog, om sådan nogle skåle.
    Jeg synes de er rigtig fine!
    Og jeg har selvfølgelig smidt et link ind, der fører tilbage hertil. :)
    Mange tak for inspirationen.
    MVH Lærke

    http://krea-blog.blogspot.dk/2014/04/mellemlgsservietter-skale.html

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er bare helt i orden Lærke :-) De er fine, dine skåle!

      Slet