tirsdag den 24. april 2012

Projekter fra min teenagetid

Hjemme hos mine forældre fandt jeg et par af mine gamle projekter fra min teenagetid. Kan ikke nøjagtig huske hvornår de forskellige ting er lavet, men det er 6-10 år siden. Jeg synes det er meget sjovt at finde sådanne ting frem igen. Og når jeg sidder med dem, kan jeg også huske, hvor stolt jeg var dengang over at føre mine projekter ud i livet.

Shoppetaske af Matilde-kakao.
Jeg fik lavet en del af disse, både små og store, og der blev i lang tid samlet kakao-kartonner af hele familien.


Indkøbsnet hæklet i neon-neylonsnor (fra Bauhaus)

Gulvlang nederdel med retrostof
Den nederste kant er af gammelt sengetøj, og jeg synes det er meget smukt! Jeg var allerede for 10 år siden var igang med at samle retro-sengetøj fra genbrugsbutikkerne. Desværre er rigtig meget af det vist blevet smidt ud, da jeg ikke fik det med straks jeg flyttede hjemmefra. Der er i hvert fald ingen der længere ved hvor det er :-(
Er der i øvrigt nogen af jer, der kan gennemskue hvordan den hvide "blondekant" er lavet. Det er noget arve-tam tam som af lavet af en af mine for-mødre.
Hæklet poncho af mormor-firkanter
Det her var et af mine første hækleprojekter (hvis ikke det første), og derfor havde jeg ikke samlet garnrester gennem et helt liv som en garvet mormor. Jeg fik derfor skrabet diverse rester sammen fra hele vores omgangskreds - og den er udelukkende lavet af rester!
Har også lige fundet et gammelt billede af en vist 17-årrig mig med farvet hår, med ponchoen i brug.
Alfe nederdel
Jeg lavede den op til min søsters konfirmation, så jeg har gået i 9. klasse og været ca. 14-15 år. Den består af 6 forskellige slags stof i grønne, rosa og brune nuancer. Og Jeg elskede den!




8 kommentarer:

  1. Sikken nogle herlige sager du fik krearet da du var "ung" så dejligt at en teenager kunne være så kreativ :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. hehe. Jeg har vist altid været kreativ i alle mine aldre. Og da min mor ofte syntes jeg var fjollet, når hun hørte om mine ideer, blev jeg bare mere stædig og tænkte "så skal jeg satme vise hende at det ikke er tosset"... og så har jeg bare kastet mig ud i det! Det er virkelig mit bedste råd :-)

      Slet
  2. Synes kakaotasken er helt fantastisk fin!
    Er ellers ikke så meget til Mathilde kakao, men det er da lige før jeg vil overveje at købe nok til en taske og få familien til at tømme dem :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. hehe, det kan jo være at familien ikke har noget imod det ;-) Du skal have en god kraftig nål (måske en læddernål ville være det bedste), da det er ret hårdt at sy igennem, særligt de steder hvor der er mange lag der krydser. Hvis jeg skulle lave den nu ville jeg også forstærke remmene meget, så de ikke bliver slidt så hurtigt og fore tasken.
      Skål ;-)

      Slet
  3. Det er så sjovt at finde sådanne ting og tænke tilbage!

    SvarSlet
    Svar
    1. Nemlig, man blive jo helt nostalgisk.

      Slet
  4. Måske er den hvide kant kniplet :)

    SvarSlet
  5. Det var en ret god idé med de mellemlægsservietter. Mener jeg har en del liggende hos min mor, som min bedstemor engang har hælklet en helt masse af.
    Jeg prøvede at lave en lignende taske i 9. klasse, bare med cabri-sonne juice emballage. Havde ikke symaskine dengang, så projektet blev ikke særlig vellykket. Sagt på en pæn måde. ;)

    SvarSlet