mandag den 30. april 2012

Mine gamle hjemmelavede øreringe

Her er så en samling af de øreringe jeg lavede og gik med som teenager. Jeg var noget mere flippet end jeg er i dag - den vej går det vel altid...
Mange af øreringene findes kun i et enkelt eksemplar, da jeg til at starte med kun fik lavet hul i det ene øre. Nogle er også lavet i uens par, så jeg altså havde to forskellige på samtidig (ofte i samme farver - men ikke altid...).
Jeg vil gerne indrømme, at en del af smykkerne er meget gøglede f.eks. dem af kapsler og dåser. Men jeg synes godt nok også der er nogle virkelig fine imellem, selvom jeg ikke håndværksmæssigt var så dygtig dengang, som jeg er i dag - men man skal jo starte et sted!
Min absolut yndlings er den store blå, der minder mig lidt om en drømmefanger (som jeg ellers har et meget anstrengt forhold til) - Og jeg vil rigtig gerne høre hvad i synes om dem, og hvilke i bedst kan lide!

Jeg bager lidt på tanken om at få dem alle sammen rammet ind. Har i nogle forslag til hvordan det kunne gøres? Jeg tænker, om man kunne finde en stor ramme med lidt afstand mellem glasset og bagpladen, hvor man så kunne sætte nogle små søm, hvorpå øreringene kunne hænge.

9 kommentarer:

  1. Svar
    1. hehe... Ja, der ligger en del arbejde bag samlingen.... :-)

      Slet
  2. Hold da op du har mange flotte øreringe, virkelig fine :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak! Det er nu ellers længe siden nogle af disse er blevet brugt...

      Slet
  3. Hvor er det en imponerende samling.
    Jeg elsker det lilla blad, den gule blomst og din drømmefanger ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er helt bestemt også nogle af mine favoritter. Den lilla blomst er i øvrigt skåret ud af en isbøtte og den gule blomst af en sodavandsdåse. Jeg er også tosset med den orange med sølvkuglerne og kæder.

      Slet
  4. Hej. Jeg sidder og kikker på din flotte hjemme side er helt vild med alle dine øreringe. men specielt det grønne blad og øreringene med "Rød vand" og "Carlsberg jule øl".
    Hvordan har du lavet det grønne blad??? og hvilket ståltråd er det du har brugt til de andre øreringe du har brugt?? :) du er vildt dygtig!!

    SvarSlet
    Svar
    1. hej. det grønne blad er skåret ud af en dåse og malet. du kan få ståltråd til smykker i de fleste hobbybutikker. mvh Marie

      Slet