søndag den 29. april 2012

DIY // Triangel Øreringe


Du kan lave øreringene lige i de mål du ønsker. De mål jeg viser i guiden, er brugt til det par, der er øverst på ovenstående billede.

Hvis du laver noget ud fra guiden, så læg endelig en kommentar, så jeg kan linke til dig :-)

Mønsteret er kun til privat brug. Det er ikke tilladt at sælge guiden eller at udgive den uden min tilladelse. Det er heller ikke tilladt at sælge produkter lavet ud fra guiden.


Det skal du bruge:
- kæde (Jeg brugte en gammel halskæde)
- tyk ståltråd 0,9 mm (Dette er blomsterpinde)
- ørekroge (fra Panduro)
- bidetang
- rundtang
Først klippes to ens stykker af det tykke ståltråd på ca. 5 cm.
Enderne bøjes med rundtangen som på billedet 
Lav 2 lange kæde stykker på 9 cm og 4 korte på 2,5 cm. Dette gøres ved at åbne ledene, og det er vigtigt at tælle, at der er lige mange led i hvert stykke, så de to ørerringe bliver helt ens.
Sæt 2 af de korte kæder i hver ørekrog

Sæt de lange kæder på ståltråden som vist på billedet, det er meningen at kæden skal ind i løkkerne.
Saml herefter delene, ved at sætte de korte kæder ned i løkkerne på ståltråden. Sørg for at lukke løkkerne godt til, så kæderne ikke kan falde ud.






4 kommentarer:

  1. Det endte da med at blive en helt god DIY. Er i gang med at skrive et indlæg om weekendensbegivenheder

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, synes da selv den er udemærket ;-) Det var godt jeg lige huskede at tage nogle billeder, mens jeg sad og lavede dem. Tak for en rigtig hyggelig dag, og det var godt at se, at dine øreringe kom i brug så hurtigt :-)

      Slet
  2. Sikke en god DIY

    Kærlig Hilsen Heidi

    SvarSlet